Οι λόγοι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η χρήση ελληνικών Facebook groups με κοινωνικοπολιτικό περιεχόμενο

Διπλωματική Εργασία uoadl:1447977 600 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Μεσοροπιάν Βαρβάρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημήτρης Χαρίτος, Επίκουρος καθηγητής, Τμήμα ΕΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι λόγοι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η χρήση ελληνικών Facebook groups με κοινωνικοπολιτικό περιεχόμενο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τους λόγους χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους πολίτες-χρήστες και πιο συγκεκριμένα εστιάζει στους λόγους χρήσης και τα κίνητρα που ωθούν τον χρήστη στο να χρησιμοποιήσει ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook. Αρχικά, με γνώμονα την διεθνή βιβλιογραφία, εξετάζονται το πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εφαρμόστηκαν και επηρέασαν την καθημερινότητα των πολιτών, δημιούργησαν αλλαγές τόσο σε επικοινωνιακό όσο και σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο, τις διαφορές τους με τα παραδοσιακά μέσα και τις νέες συνθήκες επικοινωνίας που δημιούργησαν. Στην συνέχεια παρουσιάζεται το Facebook και παραδείγματα για το πως οι σελίδες του Facebook αξιοποιήθηκαν από τους χρήστες ώστε να αποτελέσουν ένα χώρο οργάνωσης και κινητοποίησης σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο. Εν συνεχεία παραθέτωνται λόγοι χρήσης των Facebook groups.

Η εμπειρική πλαισίωση της διπλωματικής εργασίας επικεντρώθηκε πάνω σε πέντε ελληνικά Facebook groups με κοινωνικοπολιτικό περιεχόμενο προκειμένου να απαντηθούν τα ερωτήματα «ποιοι» και «γιατί» κάνουν χρήση των Facebook groups με αντίστοιχο περιεχόμενο. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τους πρωταρχικούς λόγους χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σύμφωνα με την θεωρητική προσέγγιση των χρήσεων και ικανοποιήσεων (U & G approach) η οποία υποστηρίζει ότι 4 είναι οι βασικοί λόγοι χρήσης των μέσων εν γένει : 1) κοινωνικοποίησης, 2) διασκέδασης 3) εύρεση προσωπικής ταυτότητας 4) εύρεσης πληροφοριών.

Τα στοιχεία της έρευνας από 200 συμμετέχοντες εκ των οποίων οι 63 (31,5%) ήταν άνδρες και οι 137 (68,5%) ήταν γυναίκες, οδήγησαν στην διεξαγωγή σημαντικών αποτελεσμάτων που αποδεικνύουν πως: α) οι λόγοι χρήσης των Facebook groups με κοινωνικοπολιτικό χαρακτήρα αποσκοπούν στην εύρεση πληροφοριών, προσωπικής ταυτότητας, κοινωνικοποίησης και διασκέδασης β) τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων επηρεάζουν τους παραπάνω λόγους
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικά δίκτυα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, web 2.0, facebook groups, λόγοι- κίνητρα χρήσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56
Αριθμός σελίδων:
123
Σημειώσεις:
Τοπική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

Διπλωματική Τελικό Κείμενο.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.