Οι σονάτες και σονατίνες για πιάνο του Ferdinand Ries: συνολική επισκόπηση και αναλυτική μελέτη της σονατίνας op. 5 αρ. 2 και της σονάτας op. 26

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1506276 1109 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-05-05
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Μεσσαριτάκη Άννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Φούλιας, Επίκουρος καθηγητής «Συστηματικής Μουσικολογίας. Θεωρίας της Μουσικής (18ου-19ου αιώνος)», Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι σονάτες και σονατίνες για πιάνο του Ferdinand Ries: συνολική επισκόπηση και αναλυτική μελέτη της σονατίνας op. 5 αρ. 2 και της σονάτας op. 26
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι σονάτες και σονατίνες για πιάνο του Ferdinand Ries: συνολική επισκόπηση και αναλυτική μελέτη της σονατίνας op. 5 αρ. 2 και της σονάτας op. 26
Περίληψη:
Το γεγονός ότι ο Ferdinand Ries υπήρξε για ορισμένα χρόνια μαθητής και συνεργάτης του Beethoven επισκίασε μετά τον θάνατό του την επιτυχημένη καλλιτεχνική του σταδιοδρομία σε πολλά ευρωπαϊκά κέντρα στις αρχές του 19ου αιώνα αλλά και την αξιοπρόσεκτη συμβολή του ως μουσικού δημιουργού στο μεταίχμιο της κλασσικής και της ρομαντικής περιόδου. Έτσι, η παρούσα εργασία ανοίγει με ένα περιεκτικό βιογραφικό σχεδίασμα του συνθέτη, προτού εστιάσει στην ανάλυση δύο έργων αντιπροσωπευτικών της πιανιστικής του παραγωγής στα είδη της σονατίνας και της σονάτας: πρόκειται για την Σονατίνα για πιάνο σε Φα-μείζονα, opus 5 αρ. 2, και για την Σονάτα για πιάνο σε φα-δίεση-ελάσσονα, opus 26, που φέρει τον χαρακτηριστικό τίτλο «L’infortunée». Τα μέρη των επιλεγμένων έργων εξετάζονται από μορφολογικής πλευράς και με αναφορά τόσο στην μουσική θεωρία της εποχής όσο και σε σαφείς ενδείξεις της επίδρασης που άσκησαν σε αυτά ανάλογες πιανιστικές συνθέσεις του Beethoven. Επίσης, στα τελικά συγκριτικά συμπεράσματα αναδεικνύονται οι ομοιότητες και οι διαφορές στην υλοποίηση της μορφής σονάτας και της τριμερούς μορφής (διαφόρων τύπων) κατά την εφαρμογή τους σε μεγάλη και μικρή κλίμακα, δηλαδή σε μια σονάτα και μια σονατίνα για πιάνο, αντίστοιχα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Μουσική
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
κλασικισμός, ρομαντισμός, πρώιμος 19ος αιώνας, μουσική ανάλυση, μορφή σονάτας, τριμερής μορφή, ρόντο, Beethoven, Caplin, Galeazzi, Hepokoski & Darcy
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
18
Αριθμός σελίδων:
91
Μεσσαριτάκη - πτυχιακή.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο