Ανάπτυξη της συμπεριφορικής πλευρίωσης σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Σχέση πλευρίωσης και μνήμης.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1519592 826 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Επιστημών της Αγωγής
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-05-30
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Φλώρου Αντιγόνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, spolychr@primedu.uoa.gr, Ομότιμη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Σπυρίδων Ευθυμιόπουλος, efthis@biol.uoa.gr. Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών


Σιδερίδης Γεώργιος,gsideridis@primedu.uoa.gr.Αναπληρωτής καθηγητής.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη της συμπεριφορικής πλευρίωσης σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Σχέση πλευρίωσης και μνήμης.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη της συμπεριφορικής πλευρίωσης σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Σχέση πλευρίωσης και μνήμης.
Περίληψη:
Η κυριοχειρία αποτελεί ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του ανθρώπου. Οι άνθρωποι φαίνεται να είναι σχεδόν οι μόνοι που παρουσιάζουν μία ισχυρή προτίμηση, σε επίπεδο πληθυσμού, στη χρήση του ενός άκρου, του δεξιού χεριού, παρά του αριστερού χεριού. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η κυριοχειρία και τη σχέση της με τη μνήμη. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 407 παιδιά της Γ΄, Δ΄, Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Γυμνασίου. Τα εργαλεία της έρευνας αποτέλεσαν το ερωτηματολόγιο του Εδιμβούργου για την προτίμηση χεριού, η δοκιμασία ποσοτικοποίησης της προτίμησης χεριού των Bishop et al., (1996) για να αξιολογηθεί συμπληρωματικά η κυριοχειρία, η δοκιμασία μετακίνησης πασσάλων (Peg-Moving test, Annett, 1985. 2002) για αξιολογηθεί η ικανότητα του αριστερού και δεξιού χεριού κατά την εκτέλεση μιας δραστηριότητας και 3 τεστ μνήμης (αφίσα τοιχοκολλημένη στις τάξεις του δημοτικού για να εξετάσει κατά πόσο η επίδραση της προτίμησης χρήσης χεριού στην ανάκληση του προφίλ της αφίσας επεκτείνεται και στην αναγνώριση, μια ζωγραφιά σκίτσου για να εξετάσει την προτίμηση χρήσης χεριού και ο καθρεφτισμός προφίλ σε Power Point, για να εξετάσει την κυριοχειρία με τη μνήμη). Τα αποτελέσματα της έρευνας συμπέραναν πως αν κάποιος είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας επηρεάζει τη σωστή ανάκληση στη μνήμη μιας φωτογραφίας προσώπου. Επίσης τα δεξιόχειρα παιδιά είναι πιθανό να ανακαλέσουν στη μνήμη τους αριστερά προφίλ και τα αριστερόχειρα παιδιά να ανακαλέσουν στη μνήμη τους προφίλ με δεξί κατεύθυνση. Οι δεξιόχειρες είναι περισσότερο πιθανό να ανακαλέσουν στη μνήμη τους ένα αριστερό προφίλ παρόλο που στην πραγματικότητα είναι δεξί και το αντίθετο συμβαίνει με τους αριστερόχειρες. Τέλος τα παιδιά που ζωγραφίζουν αριστερό προφίλ ή αριστερή κατεύθυνση του εμφανίζουν καλύτερη δεξιότητα του δεξιού χεριού έναντι του αριστερού έναντι όσων ζωγραφίζουν δεξί προφίλ ή δεξιά κατεύθυνση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
κυριοχειρία, μνήμη, συμπεριφορική πλευρίωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
74
Αριθμός σελίδων:
112
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΦΛΩΡΟΥ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.