Ο μετασχηματισμός μέσα από τον κινηματογράφο. Μελέτες περιπτώσεων μέσα από τη φιλμογραφία των Kazan, Rossellini και Fassbinder.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1667989 825 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-14
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Λουμπράνου Ακριβή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξιος Κόκκος, Καθηγητής, ΕΑΠ
Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο μετασχηματισμός μέσα από τον κινηματογράφο. Μελέτες περιπτώσεων μέσα από τη φιλμογραφία των Kazan, Rossellini και Fassbinder.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο μετασχηματισμός μέσα από τον κινηματογράφο. Μελέτες περιπτώσεων μέσα από τη φιλμογραφία των Kazan, Rossellini και Fassbinder.
Περίληψη:
Μέσω της παρούσας εργασίας επιχειρήθηκαν να αναλυθούν οι διεργασίες μετασχηματισμού ηρώων κινηματογραφικών έργων τριών σημαντικών σκηνοθετών και συγκεκριμένα του Kazan, του Rossellini και του Fassbinder υπό το πρίσμα κυρίως της θεωρίας του Kegan και συμπληρωματικά αυτής του Mezirow. Εξετάστηκε ο τρόπος με τον οποίο οι κινηματογραφικοί ήρωες εξελίσσονται δομώντας τη σκέψη τους με διαφορετικό τρόπο. Καταδείχθηκαν τα στάδια, όπως τα αναλύει στην προσέγγισή του ο Kegan και οι φάσεις σύμφωνα με τη θεωρία του Mezirow από τις οποίες διήλθε η πορεία του μετασχηματισμού τους.
Για να ελεγχθούν τα ερωτήματα της παρούσας εργασίας χρησιμοποιήθηκε το μεθοδολογικό εργαλείο της μελέτης περίπτωσης. Αναλύθηκε η πορεία μετασχηματισμού εννέα κινηματογραφικών ηρώων των ανωτέρω σκηνοθετών. Τα κυριότερα ευρήματα της παρούσας έρευνας ήταν ότι η εξέλιξη της προσωπικότητας του κάθε ατόμου είναι ιδιαιτέρως πολυεπίπεδη, εμπεριέχει πολλές παραμέτρους και το άτομο μπορεί να βρίσκεται σε διαφορετικά υποστάδια σε κάθε μία από αυτές. Επίσης, ο μετασχηματισμός δεν αποτελεί μια ευθύγραμμη διεργασία, αλλά μπορεί να περιλαμβάνει και την υπαναχώρηση σε προηγούμενα στάδια. Επιπροσθέτως, παρά την πληθώρα επιρροών που μπορεί να δεχτεί το άτομο, είναι πιθανό να μη μετασχηματιστεί, αν το ίδιο δεν προσπαθήσει γι’ αυτό το σκοπό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση ενηλίκων
Λέξεις-κλειδιά:
θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης του Mezirow, δομοαναπτυξιακή θεωρία του Kegan, Σχολή της Φρανκφούρτης, θεωρία του δημιουργού, κινηματογραφος,Kazan, Rossellini, Fassbinder
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
70
Αριθμός σελίδων:
170
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ - ΛΟΥΜΠΡΑΝΟΥ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.