Αναγνωστική κατανόηση και ορθογραφία παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες - Η πρακτική του μοντέλου Ανταπόκρισης στη Διδασκαλία (ΑσΔ) σε ένα σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:1668055 1122 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-15
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Παπαπαύλου Πολυξένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Σιδερίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Φαίη Αντωνίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Γαλανάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αναγνωστική κατανόηση και ορθογραφία παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες - Η πρακτική του μοντέλου Ανταπόκρισης στη Διδασκαλία (ΑσΔ) σε ένα σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αναγνωστική κατανόηση και ορθογραφία παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες - Η πρακτική του μοντέλου Ανταπόκρισης στη Διδασκαλία (ΑσΔ) σε ένα σχολείο
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα, είχε ως στόχο τη μελέτη της αποτελεσματικότητας του μοντέλου Ανταπόκρισης στη Διδασκαλία (ΑσΔ) σε 353 μαθητές χαμηλού κοινωνικού – οικονομικού υποβάθρου, από δύο δημοτικά σχολεία της Αθήνας. Στόχευσε στο να μελετήσει τις αλλαγές στις δεξιότητες αναγνωστικής κατανόησης και ορθογραφίας των μαθητών, μετά τη διδασκαλία γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών ενίσχυσης των παραπάνω δεξιοτήτων. Η έρευνα επικεντρώθηκε στο πρώτο και δεύτερο επίπεδο παρέμβασης του μοντέλου, και διήρκησε 3 μήνες. Μόνο το σύνολο των μαθητών, από την α΄ δημοτικού, έδειξε σημαντικά οφέλη στον τομέα της ορθογραφίας, μετά την παρέμβαση. Το μοντέλο ΑσΔ αποτελεί ένα εναλλακτικό μοντέλο για την ταυτοποίηση και την υποστήριξη όλων των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες ή βρίσκονται σε επικινδυνότητα Μαθησιακών Δυσκολιών, πριν αυτοί εκτεθούν στη σχολική αποτυχία. Εξαιτίας του μεγάλου ποσοστού εμφάνισης των Μαθησιακών Δυσκολιών, η έγκαιρη ανίχνευση, διάγνωση και αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών, θεωρείται υψίστης σημασίας
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ανταπόκριση στη Διδασκαλία, μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ), παρέμβαση στην αναγνωστική κατανόηση, παρέμβαση στην ορθογραφία, έλεγχος προόδου μαθητών, πρόληψη Μαθησιακών Δυσκολιών, ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
106
Αριθμός σελίδων:
122
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Παπαπαύλου Πολυξένη.pdf
12 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.