Η Αμερικάνικη Avant-Garde:Κινηματογράφος και χορός. Η περίπτωση της Maya Deren.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1668181 754 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-16
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Σκαρμούτσος Βασίλειος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κα Μαρία Κομνηνού, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, τμήμα ΕΜΜΕ,Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Αμερικάνικη Avant-Garde:Κινηματογράφος και χορός. Η περίπτωση της Maya Deren.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
The American Avant-Garde: Film and Dance.The case of Maya Deren.
Περίληψη:
Η εργασία εξετάζει τον κομβικό ρόλο που έπαιξε η Maya Deren στην εμφάνιση της αμερικανικής πρωτοπορίας. Η αφετηρία του ρεύματος αυτού θεωρείται η ταινίας της Meshes of the Afternoon (1943). Αυτό το έργο αμφισβητούσε τον συμβατικό τρόπο με τον οποίο μία ταινία μπορεί να δημιουργηθεί, και έθετε τις βάσεις, στις οποίες άλλοι σκηνοθέτες θα πειραματίζονταν αργότερα. Αποτελεί την αφετηρία για άλλες πέντε σημαντικές ταινίες, που συνδυάζουν τον πειραματισμό και τον διάλογο μεταξύ της τέχνης του χορού και της τέχνης του κινηματογράφου,με μία αέναη προσωπική αναζήτηση και μία διευρένηση των ορίων του σώματος.
Στην εποχή που πραγματοποιεί η Deren το κινηματογραφικό της έργο, η τέχνη του χορού βρίσκεται σε μία μεταβατική περίοδο,δηλαδή σε αναζήτηση μίας διαφορετικής ταυτότητας και σε μία διεύρυνση των ορίων του σώματος και της κίνησης.Σε αυτή την κοσμογονική επόχή αναδύεται ο μοντέρνος χορός. Η Deren κινείται σε αυτό το ρεύμα, συνδιαλέγεται με τους πρωτοπόρους καλλιτέχνες και συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που μορφοποίησαν εκ νέου την τέχνη του χορού.Η Deren έδινε μεγάλη σημασία στην σωματική ερμηνεία των ηθοποιών και η τέχνη της ήταν άρρηκτα επηρεασμένη και συνδεδεμένη με την τέχνη του χορού, σε κάθε έργο της αυτό είναι εμφανές, όπως η κίνηση και η μετακίνηση της γυναίκας στο At Land, η σκηνή του πάρτι στο Ritual in a Transfigured Time, ο ερμηνευτής των πολεμικών τεχνών στο A Meditation on Violence.
Η Deren εισήγαγε στον κινηματογράφο ένα νέο είδος τον κινηματοχορό/filmdance, όπως καταγράφεται από τις ταινίες της και οι ταινίες της A Study in Choreography for Camera και The Very Eye of the Night αποτελούν τα πρώτα και πιο γνήσια παραδείγματα του είδους. Η Deren λοιπόν άνοιξε ένα νέο δρόμο στον διάλογο των δύο τεχνών(του κινηματογράφου και του χορού) και υπήρξε σημείο αναφοράς για χορευτές και κινηματογραφιστές. Η συμβολή της σποτέλεσε την αφετηρία για την αμερικανική Avant-Garde στη διατομή του χορού και του κινηματογράφου.Συνδυάζοντας όλα αυτά τα πολυεπίπεδα και διαφορετικά κομμάτια που προέρχονται από την Deren , τόσο σε προσωπικό όσο και καλλιτεχνικό επίπεδο, ολοκληρώνεται ένα πολύπλοκο παζλ που αναδεικνύει και αποδεικνύει το φαινόμενο που υπήρξε η Deren στο χώρο της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Καλλιτεχνικά
Λέξεις-κλειδιά:
Αβαντ γκαρντ,χορός,κινηματογράφος,Μάγια Ντέρεν
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
72
Maya deren pergamos.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο