Ταυτότητα πόλης: Σχεδιάζοντας μια στρατηγική που εμπλέκει τις ομάδες ενδιαφέροντος και τις νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη αστική εμπειρία

Διπλωματική Εργασία uoadl:1675197 509 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Χρήστου Μαρία-Ανθή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημήτρης Χαρίτος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα ΕΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ταυτότητα πόλης: Σχεδιάζοντας μια στρατηγική που εμπλέκει τις ομάδες ενδιαφέροντος και τις νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη αστική εμπειρία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Ο Lefebvre αναφέρει ότι η αστική ανάπτυξη έχει διάφορες εκδοχές: η αστική ανάπτυξη όπως την αντιλαμβάνονται οι ανθρωπιστές, οι επενδυτές, η πολιτεία και οι τεχνοκράτες της (1970).
Κατά τον ίδιο τρόπο, η εικόνα της πόλης δύναται να μεταφραστεί σε διαφορετικές εκδοχές: η πόλη όπως τη βιώνει και την αντιλαμβάνεται ο κάτοικος, ο φοιτητής, ο εργαζόμενος, ο τουρίστας, ο επισκέπτης, ο επιχειρηματίας, οι θεσμικοί φορείς κ.ο.κ. .
Τις τελευταίες δεκαετίες η θεωρία της ταυτότητας πόλης που υπάγεται στην ευρύτερη θεωρία της ταυτότητας του τόπου αποτελεί δημοφιλές αντικείμενο μελέτης και ανάλυσης αλλά και κίνητρο οικονομικών επενδύσεων από δημοτικές αρχές σε πόλεις ανά τον κόσμο.
Ποια είναι όμως η διαδικασία σύνθεσης της ταυτότητας πόλης; Κατά πόσο η παραχθείσα ταυτότητα ανταποκρίνεται στις επιμέρους αντιλήψεις των κατοίκων της πόλης στην οποία αναφέρεται; Ποιοι είναι οι βασικοί καταναλωτές της; Γιατί κάποιες πόλεις προσελκύουν τουρίστες και κάποιες άλλες επενδυτές;
Οι πόλεις αποτελούν χωρικές ενότητες όπου οι άνθρωποι κατοικούν, εργάζονται, αναπτύσσουν κοινωνικές σχέσεις και βιώνουν την καθημερινότητα τους. Υπό το πρίσμα αυτό, η έλλειψη ουσιαστικής συμμετοχής των κατοίκων των πόλεων στις διαδικασίες ανάπτυξης των στρατηγικών για την ταυτότητα πόλης αποτελεί μειονέκτημα και σημείο προβληματισμού.
Η αναγκαιότητα της συν-δημιουργίας της στρατηγικής για την ταυτότητα της πόλης αναδεικνύεται από το ρόλο του κάτοικου ως πρεσβευτή της πόλης του, ως πρωταρχικού καταναλωτή της ταυτότητας της αλλά και ως πολίτη που εκλέγει τις τοπικές αρχές, συμμετέχει στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και κατά συνέπεια νομιμοποιεί τις στρατηγικές που εφαρμόζονται (Braun κα., 2013).
Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα διερευνηθούν οι στρατηγικές και οι πρακτικές που μπορούν να συμβάλλουν σε μια «από κάτω προς τα πάνω» στρατηγική για την διαμόρφωση της μάρκας μιας πόλης. Μια μάρκα πόλης που έχει ως όχημα την διερεύνηση μιας παραγωγής βιωμένου χώρου μέσα από τα νέα μέσα και τις αφηγήσεις για την πόλη, ενός χώρου που θα συμφιλιώνει τον τρόπο που ο χώρος συλλαμβάνεται από τους ειδικούς με τη μέθοδο που γίνεται αντιληπτός από τους καθημερινούς δράστες του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
πόλη, κοινωνικός χώρος, συμμετοχικές διαδικασίες, υβριδικός χώρος, μάρκετινγκ πόλης, ταυτότητα πόλης, δημόσιος χώρος,
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
66
Αριθμός σελίδων:
97
Σημειώσεις:
Τοπική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

ΜΑΡΙΑΑΝΘΗΧΡΗΣΤΟΥ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΕΡΓΑΣΙΑ_ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΠΟΛΗΣ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.