Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογίαΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-22
Συγγραφέας:
Παππά Διονυσία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνα Γκαρή, Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, ΕΚΠΑ.
Βασιλική Κανελλοπούλου, Αν. Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Αννα Παγοροπούλου, Επ. Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ψυχοκοινωνική προσαρμογή εφήβων από Οικογένειες Διπλής Σταδιοδρομίας: Ένα δείγμα από την Αθήνα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ψυχοκοινωνική προσαρμογή εφήβων από Οικογένειες Διπλής Σταδιοδρομίας: Ένα δείγμα από την Αθήνα.
Περίληψη:
Στην παρούσα μελέτη εξετάζεται η ψυχοκοινωνική προσαρμογή εφήβων, των οποίων και οι δύο γονείς σταδιοδρομούν. Συγκεκριμένα συγκρίθηκαν έφηβοι από οικογένειες Διπλής Σταδιοδρομίας (ΔΣ) με εφήβους από οικογένειες Διπλού Εισοδήματος (ΔΕ), Μονού Εισοδήματος (ΜΕ) και εφήβους των οποίων ο ένας γονιός σταδιοδρομεί και ο άλλος εργάζεται (ΣΕ) ως προς τις δυσκολίες και τις δυνατότητες που εμφανίζουν, τον τύπο δεσμού που αναπτύσσουν, τη συναισθηματική εγγύτητα με μέλη της πυρηνικής οικογένειας, αλλά και τον παππού και τη γιαγιά και τέλος, ως προς τον ελεύθερο χρόνο που περνούν οι έφηβοι με τους γονείς τους τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα. Το δείγμα αποτέλεσαν 207 μαθητές Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου από τέσσερα σχολεία της Αθήνας. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν οι κλίμακες: Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (Goodman, 1997), η κλίμακα διερεύνησης του τύπου Δεσμού- προσκόλλησης (Bartholomew & Horowitz, 1991), το ερωτηματολόγιο με τους ομόκεντρους κύκλους (Georgas et al., 2001) που βασίζεται στην κλίμακα Κοινωνικής Απόστασης (Bogardus, 1933) και αυτοσχέδιες ερωτήσεις για τον ελεύθερο- δημιουργικό χρόνο με τους γονείς τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα. Οι έφηβοι από οικογένειες ΔΣ δεν διαφέρουν από τους εφήβους των ομάδων σύγκρισης σε καμία από τις εξαρτημένες μεταβλητές. Τα ευρήματα είναι ανάλογα με αυτά της Δαβίδ- Σπανοπούλου (2016).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Οικογένεια Διπλής Σταδιοδρομίας, Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (ΕΔΔ), δεσμός, συναισθηματική εγγύτητα, ελεύθερος-δημιουργικός χρόνος με τους γονείς.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
204