Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και ΑθλητισμούΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-09-13
Συγγραφέας:
ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
ΛΑΒΒΑ ΜΑΤΙΝΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΕΦΑΑ,ΕΚΠΑ
ΑΣΩΝΙΤΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΕΛΟΣ ΕΔΙΠ ΣΕΦΑΑ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επίδραση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων άσκησης στα άτομα με εγκεφαλική παράλυση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επίδραση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων άσκησης στα άτομα με εγκεφαλική παράλυση
Περίληψη:
Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης έγινε ανασκόπηση της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, με σκοπό να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων άσκησης σε άτομα με εγκεφαλική παράλυση. Εξ ορισμού, η εγκεφαλική παράλυση είναι μία σύμφυτη, νευρολογική κατάσταση που επηρεάζει δυσμενώς την κίνηση και την στάση σώματος των ασθενών. Τα άτομα με εγκεφαλική παράλυση οφείλουν να διατηρούν ένα υψηλό επίπεδο φυσικής κατάστασης, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τη φθίνουσα πορεία που τείνει να ακολουθεί ο οργανισμός, ως αποτέλεσμα της φυσικής γήρανσης και των επιπτώσεων της πάθησης (πόνοι, σπαστικότητα και μειωμένη κινητικότητα).
Αρκετοί ερευνητές υποστηρίζουν, ότι τα προγράμματα εκπαίδευσης της δύναμης μπορούν να βελτιώσουν τη μυϊκή ισχύ και την απόδοση σε βασικές δραστηριότητες, όπως το βάδισμα. Επιπλέον, μέσω της άσκησης δεν φαίνεται να προκύπτουν αρνητικές συνέπειες, όπως αύξηση του βαθμού σπαστικότητας. Απώτερος στόχος της εκπαίδευσης της δύναμης, παραμένει η ενίσχυση της συμμετοχής των ατόμων με εγκεφαλική παράλυση σε καθημερινές δραστηριότητες.
Από την παρούσα μελέτη προκύπτει το συμπέρασμα, ότι η εκπαίδευση της δύναμης είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για τα άτομα με νευρολογικά προβλήματα. Ωστόσο, αυτού του είδους τα προγράμματα θα πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια και συστηματικό σχεδιασμό, ώστε να αντλείται πάντοτε το βέλτιστο δυνατό όφελος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
εγκεφαλική παράλυση, εκπαιδευτικά προγράμματα, οφέλη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
112