Το έργο της Μυρσίνης Κλεάνθους-Παπαδημητρίου «Παιχνίδια με τραγούδια – Οργανωμένα με βάση την αρχή της εργασίας για παιδιά ως 12 χρόνων»: άξονες σύνδεσης με τις αρχές και τη φιλοσοφία της Νέας Αγωγής και των μουσικοπαιδαγωγικών θεωριών της αντίστοιχης περιόδου (τέλη 19ου αιώνα και πρώτες δεκαετίες 20ου αιώνα).

Διπλωματική Εργασία uoadl:2068867 343 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσική και Κουλτούρα: διεπιστημονικές αναλύσεις και εφαρμογές
Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-25
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Ζεπάτου Χρυσάνθη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γιώργοs Μανιάτηs, Ομότιμοs Καθηγητήs του Τμήματος Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το έργο της Μυρσίνης Κλεάνθους-Παπαδημητρίου «Παιχνίδια με τραγούδια – Οργανωμένα με βάση την αρχή της εργασίας για παιδιά ως 12 χρόνων»: άξονες σύνδεσης με τις αρχές και τη φιλοσοφία της Νέας Αγωγής και των μουσικοπαιδαγωγικών θεωριών της αντίστοιχης περιόδου (τέλη 19ου αιώνα και πρώτες δεκαετίες 20ου αιώνα).
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το έργο της Μυρσίνης Κλεάνθους-Παπαδημητρίου «Παιχνίδια με τραγούδια – Οργανωμένα με βάση την αρχή της εργασίας για παιδιά ως 12 χρόνων»: άξονες σύνδεσης με τις αρχές και τη φιλοσοφία της Νέας Αγωγής και των μουσικοπαιδαγωγικών θεωριών της αντίστοιχης περιόδου (τέλη 19ου αιώνα και πρώτες δεκαετίες 20ου αιώνα).
Περίληψη:
Η μεταπτυχιακή εργασία αφορά το έργο της Μυρσίνης Κλεάνθους-Παπαδημητρίου «Παιχνίδια με τραγούδια – Οργανωμένα με βάση την αρχή της εργασίας για παιδιά ως 12 χρόνων» και τους άξονες σύνδεσης του έργου αυτού με τις αρχές και τη φιλοσοφία της Νέας Αγωγής και των μουσικοπαιδαγωγικών θεωριών της αντίστοιχης περιόδου (τέλη 19ου αιώνα και πρώτες δεκαετίες 20ου αιώνα).
Το Α΄ Μέρος της εργασίας περιλαμβάνει μια ιστορική - θεωρητική αναδρομή σε δύο πλαίσια: α) στο μεταρρυθμιστικό κίνημα της Νέας Αγωγής και β) στη μουσικοπαιδαγωγική θεωρία και πράξη, εστιάζοντας στην περίοδο από τα τέλη του 19ου αιώνα ως τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.
Το Β΄ Μέρος της εργασίας περιλαμβάνει την ιστορική-ερμηνευτική προσέγγιση και Ποιοτική Ανάλυση περιεχομένου του έργου. Ως θεματικοί άξονες της δόμησης περιεχομένου ορίστηκαν τα προαναφερόμενα δύο πλαίσια και ως κατηγορίες ανάλυσης τα χαρακτηριστικά που διαπερνούν τις αρχές και τις μεθόδους των παιδαγωγών της Νέας Αγωγής και των μουσικοπαιδαγωγών της ίδιας περιόδου.
Η ανάλυση ανέδειξε ότι η φιλοσοφία και ο σκοπός της συγγραφής του έργου, οι μέθοδοι μάθησης που περιλαμβάνει, τα μουσικολογικά χαρακτηριστικά των τραγουδιών, η θεματική των στίχων τους, η εμπλαισίωση των τραγουδιών, και η παιδαγωγική τους λειτουργία, συνδέονται τόσο με άξονες της Νέας Αγωγής όσο και με άξονες μουσικοπαιδαγωγικών θεωριών της ίδιας περιόδου.
Η συγγραφέας συστηματοποίησε μια πρωτότυπη μέθοδο όπου το τραγούδι αποτέλεσε κομβικό σημείο για την ανάπτυξη ανώτερων μορφών παιδαγωγικών παιχνιδιών που συνδύαζαν το δραματικό, μιμητικό, ρυθμικό και ανταγωνιστικό παιχνίδι με τη μουσική, την κίνηση, τη χειροτεχνική εργασία και τη γνώση της φύσης Το έργο αποτελεί ορόσημο για την ελληνική εκπαίδευση και ειδικότερα τη μουσική εκπαίδευση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Μουσική
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Τραγούδι, παιχνίδι, παιδί, αρχή της εργασίας, σχέδια εργασίας.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
290
Αριθμός σελίδων:
395
Χ. Ζεπάτου_Διπλωματική εργασία_2017.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο