Η παιδαγωγική σημασία του χιούμορ εκπαιδευτικού και μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και οι επιδράσεις του στο κλίμα της τάξης .

Διπλωματική Εργασία uoadl:2285530 720 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-23
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Λυμπερόπουλος Θεόδωρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπων καθηγητής: Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Συνεπιβλέποντες καθηγητές: Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Αν. Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η παιδαγωγική σημασία του χιούμορ εκπαιδευτικού και μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και οι επιδράσεις του στο κλίμα της τάξης .
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η παιδαγωγική σημασία του χιούμορ εκπαιδευτικού και μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και οι επιδράσεις του στο κλίμα της τάξης .
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα εξέτασε τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη συμβολή του χιούμορ στη δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη και στη διατήρηση της προσοχής των μαθητών. Επίσης, μελετήθηκε η έκφραση του χιούμορ μέσω της μη λεκτικής συμπεριφοράς, καθώς και η επίδραση του επιθετικού χιούμορ του εκπαιδευτικού στο κλίμα της τάξης. Συμμετείχαν 12 εκπαιδευτικοί (2 άνδρες και 10 γυναίκες) από δημόσια δημοτικά σχολεία στο Περιστέρι Αττικής. Εφαρμόστηκε ποιοτική μεθοδολογία, στο πλαίσιο της οποίας οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε ημιδομημένη συνέντευξη και παρατήρηση μιας διδασκαλίας τους. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών είχαν θετική στάση απέναντι στην αξιοποίηση του χιούμορ με βάση τις απαντήσεις τους στις συνεντεύξεις. Κάποιοι από αυτούς επεσήμαναν τους κινδύνους από την ακατάλληλη χρήση του χιούμορ και προβληματίστηκαν για την ευχέρεια επιτυχημένης ή όχι χρήσης του από τους εκπαιδευτικούς. Από τις παρατηρήσεις ωστόσο προέκυψε ότι οι μισοί περίπου συμμετέχοντες (58%) χρησιμοποίησαν το χιούμορ σε βαθμό που επηρεάζει θετικά το κλίμα της τάξης και προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών. Οι υπόλοιποι 42% απέφυγαν τη συστηματική χρήση του λεκτικού και μη λεκτικού χιούμορ στο βαθμό που να επιδρά σημαντικά στην επικοινωνία μέσα στην τάξη. Δεν παρατηρήθηκε εκδήλωση επιθετικού χιούμορ από τους συμμετέχοντες, οι οποίοι και το κατέκριναν ως αναποτελεσματικό μέσο διαχείρισης της τάξης. Από την παρατήρηση φάνηκε ότι η ουσιαστική αξιοποίηση του χιούμορ από τους συμμετέχοντες συνδέεται με την υιοθέτηση από αυτούς μαθητοκεντρικής διδασκαλίας. Τα ευρήματα μπορούν να έχουν σημαντικές προεκτάσεις σχετικά με την εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών και επιμορφωτικών – βιωματικών σεμιναρίων, με στόχο την καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
χιούμορ του εκπαιδευτικού, λεκτική και μη λεκτική συμπεριφορά, κλίμα της τάξης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
139
Αριθμός σελίδων:
101
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική - Θ.Λυμπερόπουλος pdf.pdf
830 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.