Η συμβολή των Διαγωνισμών (Εθνικών και Διεθνών) στα Μαθηματικά, στην ανίχνευση των χαρισματικών μαθητών στα Μαθηματικά, στην εξέλιξη τους ως νέων επιστημόνων και στη διαμόρφωση του περιεχομένου των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση"

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2362377 978 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-12-13
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Τυρλής Ιωάννης
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Βουδούρη Αγγελική ,Καθηγήτρια ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς,Αναπληρωτής Καθηγητής,ΕΚΠΑ
Γιαλαμάς Βασίλειος ,Καθηγητής ΤΕΑΠΗ,ΕΚΠΑ
Μπαραλής Γεώργιος ,Αναπληρωτής Καθηγητής ,ΕΚΠΑ
Βρεττός Ιωάννης,Καθηγητής ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Δασκαλάλης Δημοσθένης,Καθηγητής ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Ζαράνης Νικόλαος ,Αναπληρωτής Καθηγητής,ΠΤΔΕ,Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή των Διαγωνισμών (Εθνικών και Διεθνών) στα Μαθηματικά, στην ανίχνευση των χαρισματικών μαθητών στα Μαθηματικά, στην εξέλιξη τους ως νέων επιστημόνων και στη διαμόρφωση του περιεχομένου των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση"
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή των Διαγωνισμών (Εθνικών και Διεθνών) στα Μαθηματικά, στην ανίχνευση των χαρισματικών μαθητών στα Μαθηματικά, στην εξέλιξη τους ως νέων επιστημόνων και στη διαμόρφωση του περιεχομένου των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση"
Περίληψη:
Στην αρχή της διατριβής αναπτύσονται σημαντικές έννοιες που λειτουργούν καταλυτικά και επηρεάζουν έμμεσα στην ενασχόληση των μαθητών με τους μαθηματικούς διαγωνισμούς. Περιγράφονται και αναλύονται οι έννοιες, παιδεία , ολυμπιακό πνεύμα, αγώνας, διαγωνισμός, χαρισματικότητα, ταλέντο, αγωγή, κίνητρα και επηρεασμός.
Στη συνέχεια γίνεται λεπτομερέστερη αναφορά και ανάλυση στους μαθηματικούς διαγωνισμούς. Αναφέρουμε τη γέννηση και την εξέλιξη των μαθηματικών διαγωνισμών χωρίζοντάς τους σε δύο μεγάλες κατηγορίες (Ελληνικούς και Διεθνείς). Αναφέρουμε επίσης θέματα των διαγωνισμών για καλύτερη εκτίμηση του θεματικού προσανατολισμού και του βαθμού δυσκολίας τους.
Η ανίχνευση των χαρακτηριστικών, μαθητών που συμμετέχουν σε μαθηματικές ολυμπιάδες, γίνεται μέσα από έρευνα σε 429 μαθητές που συμμετείχαν στην 45η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Αθήνα 2004) και προέρχονταν από 100 περίπου χώρες.
Ακολουθεί δεύτερη έρευνα (45η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα “Ο Αρχιμήδης”, με σκοπό τη μελέτη της συμβολής των διαγωνισμών στην ανίχνευση των χαρισματικών μαθητών στα Μαθηματικά.
Η τρίτη τέλος έρευνα μελετά τη συμβολή των διαγωνισμών, στην εξέλιξη των μαθητών, ως νέων επιστημόνων. Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από τη μελέτη των συνεντεύξεων 26 Ολυμπιονικών μαθητών που συμμετείχαν με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στους Ελληνικούς και διεθνείς Μαθηματικούς Διαγωνισμούς.
Τα συμπεράσματα των παραπάνω ερευνών μας οδηγούν στην διατύπωση προτάσεων για την διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με σκοπό την αναβάθμιση και ορθότερη διαχείρηση της ύλης των μαθηματικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Παιδεία, Χαρισματικότητα, Ταλέντο, Διαγωνισμοί, Ολυμπιακό πνεύμα, Μαθηματικοί Διαγωνισμοί, Αγωγή, Κίνητρα, Επηρεασμός, Μαθηματικές Ολυμπιάδες, Λογικομαθηματική νοημοσύνη, Άλγεβρα, Γεωμετρία, Θεωρία Αριθμών, Συνδυαστική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
89
Αριθμός σελίδων:
289
DIDAKTORIKO_TELIKO_04.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο