Liberal Education: The aims and legitimacy of education policy in the liberal state

Διπλωματική Εργασία uoadl:2478885 1214 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Φιλοσοφία του Δικαίου
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-12-29
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Κύρκου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βουτσάκης Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγητής, Σχολή Νομικής, Τμήμα Νομικής.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Liberal Education: The aims and legitimacy of education policy in the liberal state
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Φιλελεύθερη Εκπαίδευση: Οι στόχοι και η νομιμοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής στο φιλελεύθερο κράτος
Περίληψη:
Η ρύθμιση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εξακολουθεί να είναι εξέχον ζήτημα στην πολιτική ατζέντα. Δεδομένης της εύλογης διαφωνίας επί των περιεκτικών δογμάτων, αυτή η διπλωματική εργασία εξετάζει εάν το φιλελεύθερο κράτος που σέβεται τον πλουραλισμό των περιεκτικών δογμάτων μπορεί αιτιολογημένα να υιοθετήσει συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους. Στόχος της εργασίας είναι να εξετασθεί η συμβατότητα της φιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής με την αρχή της ουδετερότητας του κράτους καθώς και οι επιπτώσεις του πολιτικού και του περιεκτικού φιλελευθερισμού στην εκπαιδευτική πολιτική. Για το σκοπό αυτό, εξετάζονται δύο διακριτοί εκπαιδευτικοί στόχοι, η εκπαίδευση που στοχεύει στην προώθηση του αγαθού της αυτονομίας και η πολιτική εκπαίδευση. Οι θεωρίες των S. Wall, A. Gutmann, S. Macedo και I. MacMullen χρησιμοποιούνται για να αποσαφηνιστούν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί στόχοι. Εφόσον ένας από τους στόχους της εργασίας είναι να εξεταστεί πώς το φιλελεύθερο κράτος μπορεί να απαντήσει στους γονείς που δεν αποδέχονται τις βασικές προκείμενές του, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τρόπο με τον οποίο καθεμιά από αυτές τις θεωρίες αντιμετωπίζει τις έννοιες του σεβασμού, του εξαναγκασμού και της ανεκτικότητας. Το κυρίαρχο ερώτημα είναι εάν η αξία της αυτονομίας αναγκαστικά και αναπόφευκτα προϋποτίθεται σε ένα φιλελεύθερο καθεστώς και εάν ναι, εάν το φιλελεύθερο κράτος πρέπει να παραμείνει ουδέτερο στην διαφωνία σχετικά με την αξία του κριτικού αναστοχασμού για την αντίληψη του αγαθού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Φιλοσοφία του δικαίου
Λέξεις-κλειδιά:
Φιλελεύθερη εκπαίδευση, πολιτική εκπαίδευση, φιλοσοφία της εκπαίδευσης, φιλελεύθερη θεωρία, αρχή της ουδετερότητας του κράτους, πολιτικός φιλελευθερισμός, περιεκτικός φιλελευθερισμός, αυτονομία, σεβασμός, ανεκτικότητα, εξαναγκασμός, John Rawls, Joseph Raz, Steven Wall, Amy Gutmann.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
96
Αριθμός σελίδων:
124
Liberal education_the aims and legitimacy of education policy in the liberal state.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο