Οι αντιλήψεις των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη σημασία των αξιών, των αρχών και των στάσεων στην αποτελεσματική ηγεσία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2759131 431 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-05-22
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Νασοπούλου Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κώνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι αντιλήψεις των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη σημασία των αξιών, των αρχών και των στάσεων στην αποτελεσματική ηγεσία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι αντιλήψεις των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη σημασία των αξιών, των αρχών και των στάσεων στην αποτελεσματική ηγεσία
Περίληψη:
Στον εκπαιδευτικό οργανισμό, όπως και σε κάθε οργανισμό οι αξίες, οι αρχές και οι στάσεις των ηγετών φαίνεται να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα ή μη της ηγεσίας. Επηρεάζουν το έργο του διευθυντή κατά τη λήψη αποφάσεων όσο και κατά τη διαμόρφωση σχολικής κουλτούρας. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες μορφές ηγεσία εμφανίζονται να θέτουν στο επίκεντρο τις αξίες. Παράλληλα, πυκνώνει και ο δημόσιος λόγος γύρω από αυτές. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η συντριπτική πλειοψηφία των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεωρούν τις αξίες ως καταλυτικό παράγοντα για μια αποτελεσματική ηγεσία. Αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα τους για τη λήψη δεοντολογικών αποφάσεων, όσο και για τη διαμόρφωση της κατάλληλης σχολικής κουλτούρας, αν και παραδέχονται ότι δεν καταφέρνουν πλήρως να καθιερώσουν ένα κοινά αποδεκτό προσανατολισμό στο σχολείο τους. Ως εκ τούτου, προθυμοποιούνται να διευρύνουν τις γνώσεις τους πάνω στο εν λόγω θέμα μέσα από ένα εύρος τρόπος.
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: αξίες, αρχές, στάσεις, σχολική κουλτούρα, λήψη αποφάσεων, σχολική ηγεσία, αποτελεσματικότητα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
92
Αριθμός σελίδων:
137
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.