«Η δια βίου επιμόρφωση ως παράγοντας επαγγελματικής ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2769471 639 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-14
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Παχιαδάκη Ευφροσύνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καραλής Αθανάσιος, καθηγητής τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών
Βρεττός Ιωάννης, καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Αναπληρωτής καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η δια βίου επιμόρφωση ως παράγοντας επαγγελματικής ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η δια βίου επιμόρφωση ως παράγοντας επαγγελματικής ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: κίνητρα και εμπόδια συμμετοχής»
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Αντικείμενο έρευνας της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της συμμετοχής του ανθρώπινου δυναμικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες (επαγγελματικής κατάρτισης ή γενικής παιδείας) της μη τυπικής εκπαίδευσης στα πλαίσια της Διά Βίου Μάθησης, αλλά και των κινήτρων και των εμποδίων που προωθούν ή δυσχεραίνουν αυτήν τη συμμετοχή. Εξετάζεται η εξάρτηση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών από τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά προγράμματα και τα κριτήρια με τα οποία προβαίνουν στην επιλογή τους, όπως επίσης και οι φορείς που, κατά τη γνώμη τους, είναι κατάλληλοι για την υλοποίησή τους. Τέλος, διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τη συμβολή της επιμόρφωσης στην επιτυχία του έργου τους και την αποτελεσματικότητα του σχολείου, αλλά και οι προτάσεις τους για τη βελτίωση των επιμορφωτικών δράσεων.
Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 105 εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής που υπηρετούν στο δημόσιο σχολείο. Ακολουθήθηκε η τεχνική της τριγωνοποίησης, δηλαδή συνδυάστηκε η ποσοτική με την ποιοτική έρευνα με στόχο πιο ασφαλή συμπεράσματα. Η ποσοτική έρευνα στηρίχτηκε σε συμπλήρωση ερωτηματολόγιου με ερωτήσεις κλειστού τύπου, ενώ στην ποιοτική χρησιμοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις.
Έγινε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες (Καραλή 2011,2013, 2015-16 και Γκέρτζου 2015) και διαπιστώθηκε σταδιακή αύξηση του ενδιαφέροντος συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα, γεγονός που δείχνει την εδραίωση του θεσμού της εκπαίδευσης ενηλίκων στους εκπαιδευτικούς. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση στην επιμόρφωση, την οποία θεωρούν βασική προϋπόθεση ατομικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: Διά Βίου Μάθηση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Επαγγελματική Ανάπτυξη, Κίνητρα και Εμπόδια Συμμετοχής, Αποτελεσματικότητα Σχολείου.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
153
Αριθμός σελίδων:
335
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Παχιαδάκη.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.