Η ψηφιακή αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο προώθησης της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών: Η περίπτωση διαχείρισης του θυμού σε παιδιά Α' δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2776340 380 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-03
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Αβέρη Ελευθερία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Μεϊμάρης, Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαρία Σφυρόερα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σπύρος Παπαδόπουλος, Καθηγητής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ψηφιακή αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο προώθησης της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών: Η περίπτωση διαχείρισης του θυμού σε παιδιά Α' δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ψηφιακή αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο προώθησης της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών: Η περίπτωση διαχείρισης του θυμού σε παιδιά Α' δημοτικού
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης για την προώθηση της συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης σε παιδιά Α' δημοτικού και πιο συγκεκριμένα επιχειρεί να διερευνήσει τον τρόπο διαχείρισης του συναισθήματος του θυμού των παιδιών με την χρήση του εργαλείου της ψηφιακής αφήγησης.
Στην ουσία της αποτελεί µια καινοτόµο διδακτική πρόταση που αξιοποιεί την αφήγηση σε συνδυασµό µε τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT). Η εργασία έρχεται να συνεισφέρει στο γενικότερο προβληματισμό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια γύρω από την αξιοποίηση της αφήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το δείγμα αποτελείται από 13 παιδιά (8 αγόρια και 5 κορίτσια) που φοιτούν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Το δείγμα δούλεψε σε δύο φάσεις. Η πρώτη αφορούσε την συμπλήρωση δύο ερωτηματολογίων (το πρώτο για την χρήση των ΤΠΕ και τις γνώσεις τους και το δεύτερο ένα σταθμισμένο ψυχομετρικό εργαλείο για τον θυμό). Η δεύτερη φάση αφορούσε την εκπαιδευτική παρέμβαση- project και την διαδικασία παραγωγής ψηφιακών αφηγήσεων για τον θυμό ακολουθώντας τα επτά βήματα της ψηφιακής αφήγησης. Τέλος, δόθηκαν εκ νέου τα ερωτηματολόγια στα παιδιά για να συγκριθούν τα αποτελέσματα πριν και μετά την ψηφιακή αφήγηση. Η έρευνα εστίασε στο περιεχόμενο των ψηφιακών αφηγήσεων των παιδιών και στις απαντήσεις που έδωσαν στα ερωτηματολόγια.
Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παραπάνω μελέτη και διατυπώνονται κάποιες προτάσεις γύρω από την ψηφιακή αφήγηση, η οποία μπορεί να αποτελέσει µια κατάλληλη στρατηγική διδασκαλίας και προώθησης της συναισθηματικής νοημοσύνης µε βάση τις έρευνες που εστιάζουν στην αξιοποίησή της στη διδακτική πρακτική.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακή αφήγηση, συναισθηματική νοημοσύνη, διαχείριση θυμού, ψηφιακή αφήγηση και εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
94
Αριθμός σελίδων:
150
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Ελευθερία Αβέρη (1).pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

 


ψηφιακές αφηγήσεις.rar
15 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.