Οι Αξίες των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Αντιλήψεις τους για τα Χαρακτηριστικά Χαρισματικότητας των Μαθητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2777329 547 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-09
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Σαμίου Μαρία-Στέλλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Καθηγητής στη Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας και Στατιστική στην Ψυχολογία, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Επιβλέπων καθηγητής)
Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (μέλος τριμελούς επιτροπής)
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (μέλος τριμελούς επιτροπής)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι Αξίες των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Αντιλήψεις τους για τα Χαρακτηριστικά Χαρισματικότητας των Μαθητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι Αξίες των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Αντιλήψεις τους για τα Χαρακτηριστικά Χαρισματικότητας των Μαθητών
Περίληψη:
Τα τελευταία έτη, παρατηρείται ερευνητικό ενδιαφέρον ως προς το τι συνιστά χαρακτηριστικό χαρισματικότητας των μαθητών. Επιχειρώντας να συνδέσουμε το ερώτημα αυτό με τις αξίες των ατόμων, και δη των εκπαιδευτικών, διερευνήσαμε την ανάδυση συγκεκριμένων αντιλήψεων για τη χαρισματικότητα στους μαθητές. Η επίγνωση του αξιολογικού συστήματος από τον εκπαιδευτικό έχει θεωρηθεί ως ένα χαρακτηριστικό που συνδέεται άμεσα με την αποτελεσματικότητά του. Απώτερο σκοπό της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η μελέτη του αν και με ποιόν τρόπο συνδέονται οι προσωπικές και εκπαιδευτικές αξίες των εκπαιδευτικών με τις αντιλήψεις τους για τα χαρακτηριστικά χαρισματικότητας. Συμμετείχαν 180 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι εργάζονταν στην Αθήνα. Μέσω των στατιστικών αναλύσεων, φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί αποδέχτηκαν το μεγαλύτερο ποσοστό των προσωπικών αξιών και συμφώνησαν με συγκεκριμένες αξίες-ενδιαφέροντα. Τήρησαν στάση χαμηλής ως μέτριας αποδοχής των εκπαιδευτικών αξιών ενώ ανέδειξαν τη δημιουργικότητα ως βασικό χαρακτηριστικό των χαρισματικών μαθητών. Οι εκπαιδευτικές αξίες από κοινού με ορισμένες από τις προσωπικές αξίες ερμήνευσαν ένα περιορισμένο ποσοστό διασποράς των αντιλήψεων για τα χαρακτηριστικά της χαρισματικότητας στους μαθητές. Ενδιαφέρον εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί που τήρησαν στάση μεγαλύτερης αποδοχής έναντι των παραδοσιακών εκπαιδευτικών αξιών θεωρούν πως τα υψηλά κίνητρα αλλά και η αποτελεσματικότητα εντός και εκτός τάξης αποτελούν χαρακτηριστικά ενός χαρισματικού μαθητή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικοί, Αντιλήψεις για τη χαρισματικότητα, Προσωπικές αξίες, Εκπαιδευτικές αξίες, Επίδραση αξιολογικού συστήματος στις αντιλήψεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
180
Αριθμός σελίδων:
211