Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & ΤηλεπικοινωνιώνΠληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-29
Συγγραφέας:
ΡΑΤΖΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ρούσσου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Break free (DI edition): Immersive Virtual Reality Game with Bimanual Interaction Techniques
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Break free (DI edition): Παιχνίδι Εικονικής Πραγματικότητας Εμβύθισης με Αμφίχειρες Τεχνικές Αλληλεπίδρασης
Περίληψη:
Τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας όσο περνάει ο καιρός γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα, όσο η τεχνολογική εξέλιξη επιτρέπει την δημιουργία όλο και πιο γρήγορου και πολύπλοκου υλικού σε πιο προσιτές τιμές για περισσότερο κόσμο. Οι προσωπικοί υπολογιστές που ο κάθε ένας έχει σπίτι του, είτε είναι σταθερός είτε φορητός υπολογιστής, σταδιακά γίνονται πιο δυνατή και πιο οικονομικοί όσο περνάει ο καιρός. Ταυτόχρονα, οι κατασκευαστές κασκών εικονικής πραγματικότητας (HMD) αναπτύσσουν καλύτερα και οικονομικότερα προϊόντα για την χρήση με παιχνίδια ή εμπειρίες εικονικής πραγματικότητα. Όλα αυτά έχουν οδηγήσει στην ανάπτυξη πολλών νέων παιχνιδιών εικονικής πραγματικότητας τον τελευταίο καιρό, αφού όλο και περισσότεροι κατασκευαστές παιχνιδιών θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη νέα και ενδιαφέρουσα τεχνολογία, ώστε να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία στους πελάτες τους.
Αυτή η πτυχιακή τονίζει τα κύρια σημεία που κάνουν τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας ιδιαίτερα και εστιάζει στις τεχνικές αμφίχειρης διάδρασης που χρησιμοποιείται σε τέτοια παιχνίδια. Ταυτόχρονα με αυτήν την γραπτή πτυχιακή, αναπτύχθηκε μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας για να ενισχύσει την έρευνα πάνω στην εμβύθυνση και την διασκέδαση που προσφέρει η ανάπτυξη καλών αμφίχειρων διαδράσεων μέσα στον εικονικό κόσμο. Η εμπειρία αναπτύχθηκε πάνω στην θεωρητική βάση που πραγματεύεται το παρών γραπτό κομμάτι. Μια σειρά από αξιολογήσεις έγινε κατά την διάρκεια την ανάπτυξης της εμπειρίας, αρχικά από 5 άτομα όσο βρισκόταν ακόμα σε αρχική φάση ανάπτυξης, και αργότερα με 19 άτομα που έχουν συμπληρώσει και ερωτηματολόγιο μαζί με την προφορική αξιολόγηση, για να ερευνηθεί η επίδραση που έχουν οι αμφίχειρες διαδράσεις στην εμπειρία χρήσης τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καλές αμφίχειρες διαδράσεις με έναν εικονικό κόσμο, που έχουν μια δόση ρεαλισμού και μοιάζουν σε μεγάλο με φυσικές κινήσεις που κάνει κανείς στον πραγματικό κόσμο και βοηθούν στην εμβύθυνση του χρήστη, στο αίσθημα παρουσίας εντός του εικονικού κόσμου, την αφοσίωση στην εμπειρία αλλά και το πιο σημαντικό, να ψυχαγωγηθεί περισσότερο. Παρόλα αυτά θα ήταν χρήσιμο να γίνει περεταίρω έρευνα για εξαγωγή συμπερασμάτων σε έναν πιο γενικό βαθμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
εικονική πραγματικότητα, αλληλεπίδραση ανθρώπου Η/Υ, αμφίχειρη διάδραση, εμβύθιση, «παρουσία», βιντεοπαιχνίδια, ανάπτυξη ηλεκτρονικών παιχνιδιών
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17