Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & ΤηλεπικοινωνιώνΠληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-29
Συγγραφέας:
ΚΑΚΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ρούσσου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Experiencing the Ancient Agora of Athens through Emotionally-led Interactive Stories with Tangibles
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εμπειρίες Επίσκεψης της Αρχαίας Αγοράς Αθηνών μέσω Ψηφιακής Εφαρμογής Αφηγήσεων με Συναισθήματα και Απτά Αντικείμενα
Περίληψη:
Οι χώροι πολιτιστικής κληρονομιάς είναι δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα, αλλά αποτελεί
σύνηθες φαινόμενο για τους επισκέπτες να φεύγουν από τους χώρους αυτούς με ένα
αίσθημα απεμπλοκής λόγω του μεγάλου όγκου των πληροφοριών που παρέχονται και
μη συνδεδεμένοι συναισθηματικά με την κληρονομία. Οι επιμελητές των μουσείων
καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των
επισκεπτών τους εξερευνώντας τους τρόπους εξυπηρέτησης της εκπαιδευτικής
αποστολής των θεσμικών οργάνων τους. Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη έργων
ψηφιακής τεχνολογίας στοχεύει στην άμβλυνση τέτοιων προβλημάτων, καθιστώντας την
επίσκεψη του μουσείου πιο ελκυστική. Παρόλα αυτά, οι ψηφιακές εφαρμογές σε πολλές
περιπτώσεις υποστηρίζουν προηγούμενες διδακτικές προσεγγίσεις και υπολείπονται
από τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες γνωρίζουν την
πολιτιστική κληρονομιά. Αυτή η πτυχιακή εξετάζει πώς η συσχέτιση της ενσωματωμένης
και απτής αλληλεπίδρασης με την αφήγηση που προκαλείται από συναισθήματα μπορεί
να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν τους χώρους πολιτιστικής
κληρονομιάς και τα μουσεία. Οι ψηφιακές εμπειρίες με βάση την αφήγηση σχεδιάστηκαν
και υλοποιήθηκαν τόσο για τον υπαίθριο αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς της
Αθήνας όσο και για το εσωτερικό μουσείο. Η υπαίθρια εμπειρία στόχευε στη διερεύνηση
της χρήσης μιας ενιαίας ιστορίας που εκτείνεται σε ένα μεγάλο ανοικτό χώρο και
αξιολογήθηκε επί τόπου από μια μικρή αλλά διεπιστημονική ομάδα χρηστών. Η
εσωτερική εμπειρία χρησιμοποιεί ένα απτό αντικείμενο και μια εφαρμογή που λαμβάνει
γνώση της θέσης για να καθοδηγήσει την αλληλεπίδραση μέσω σύντομων ιστοριών
βασισμένων στο συναίσθημα και αξιολογήθηκε από 12 χρήστες. Τα αποτελέσματα της
έρευνας μας δίνουν πληροφορίες για τα στοιχεία των εμπειριών που τις καθιστούν
αποτελεσματικές ή όχι στο πλούσιο πλαίσιο ενός πολιτιστικού περιβάλλοντος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακή πολιτισμική κληρονομιά, Απτή διάδραση, Αφήγηση με βάση το συναίσθημα, Αφήγηση με διάδραση, Αξιολόγηση εμπειρίας χρήστη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
8
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
25