Διαμόρφωση στρατηγικής επιχειρήσεων. Μελέτη περίπτωσης Apple στην αγορά κινητής τηλεφωνίας.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2820352 491 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικού Μάνατζμεντ
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-12-06
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Λεμπέση Κυριακή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πιτέλη Έλενα, Lecturer, International University of Sussex
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαμόρφωση στρατηγικής επιχειρήσεων. Μελέτη περίπτωσης Apple στην αγορά κινητής τηλεφωνίας.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαμόρφωση στρατηγικής επιχειρήσεων. Μελέτη περίπτωσης Apple στην αγορά κινητής τηλεφωνίας.
Περίληψη:
Η ανάλυση, η επιλογή και η εφαρμογή της στρατηγικής δημιουργεί έντονο προβληματισμό και δυσκολία διαχείρισης στις σύγχρονες επιχειρήσεις, καθώς δρουν σε ένα περιβάλλον αυξημένης πολυπλοκότητας. Η κατάλληλη στρατηγική επιτρέπει στις επιχειρήσεις να πετύχουν μια αρμονική σύνδεση ανάμεσα στο εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον, ώστε τελικά να της προσδώσει ένα βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η διαμορφούμενη στρατηγική αν και δεν εξασφαλίζει με βεβαιότητα την επιτυχία, ωστόσο σίγουρα βοηθά την επιχείρηση να επιτύχει τους στόχους της.
Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την παρουσίαση και ανάλυση της διαμόρφωσης στρατηγικής τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο μέσω της μελέτης περίπτωσης της αμερικάνικης πολυεθνικής εταιρείας τεχνολογίας Apple στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας.
Στο πρώτο μέρος αναλύεται η θεωρητική προσέγγιση της στρατηγικής, όπου περιλαμβάνει τα πρώτα τρία κεφάλαια της διπλωματικής εργασίας. Ο αντικειμενικός σκοπός είναι η παρουσίαση των βασικών εννοιών της στρατηγικής, η ανάλυση του ευρύτερου και άμεσου περιβάλλοντος και η διαμόρφωση της στρατηγικής.
Στο πρακτικό μέρος αναλύεται η εταιρεία Apple, όπου και παρουσιάζονται τα γενικά χαρακτηριστικά και οι βασικές της δραστηριότητες. Εν συνεχεία ανιχνεύεται το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της μέσω της επίδρασης του περιβάλλοντος των ΗΠΑ, της ανάλυσης PESTLE, του μοντέλου των πέντε δυνάμεων του Porter και της ανάλυσης SWOT. Ακολουθούν οι στρατηγικές της Apple, όπου επιλέγει τη στρατηγική της διαφοροποίησης σε πολλές διαστάσεις, ώστε τελικά καταφέρνει να επιτύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και οι στρατηγικές ανάπτυξης, οι οποίες οδηγούν την εταιρεία σε μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και κατ’ επέκταση υψηλή κερδοφορία. Επίσης αναλύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά των smartphones, όπου παρουσιάζονται τα μερίδια αγοράς, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι στρατηγικές κινήσεις των βασικών της ανταγωνιστών και πως αυτές επηρεάζουν ή επηρεάζονται από τις στρατηγικές επιλογές της Apple. Τέλος εμφανίζεται η υπεροχή της Apple έναντι του ανταγωνισμού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
στρατηγική επιχειρήσεων, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, στρατηγικές ανάπτυξης, μερίδια αγοράς κινητής τηλεφωνίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
82
Αριθμός σελίδων:
89
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία Λεμπέση Κυριακή Στρατηγικό Μάνατζμεντ-.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.