Στοιχεία Προφορικότητας στη διδασκαλία της Ν.Ε. ως Ξένης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2838822 634 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-10
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Δρούγκα Μάρθα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ιακώβου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Αμαλία Μόζερ, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Μπέλλα, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στοιχεία Προφορικότητας στη διδασκαλία της Ν.Ε. ως Ξένης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στοιχεία Προφορικότητας στη διδασκαλία της Ν.Ε. ως Ξένης
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να εξετάσει τις παραμέτρους που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο κατά τη διδασκαλία της προφορικής δεξιότητας στα Νέα Ελληνικά ως ξένη γλώσσα όσο και κατά τον σχεδιασμό διδακτικού υλικού που στοχεύει στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης δεξιότητας. Στο πρώτο μέρος, αναλύονται θεωρητικά ζητήματα όπως τα χαρακτηριστικά του προφορικού λόγου και οι διαφορές του από τον γραπτό, οι ικανότητες διαπραγμάτευσης της σημασίας και οι επικοινωνιακές στρατηγικές που χρησιμοποιεί κάθε ομιλητής κατά την προφορική επικοινωνία, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συνομιλιών, καθώς και ζητήματα προφοράς που επηρεάζουν την επιτυχή μετάδοση ενός μηνύματος. Στο δεύτερο μέρος, κρίθηκε απαραίτητο για τις ανάγκες της εργασίας να αναλυθούν συγκεκριμένες ενότητες από τρία βασικά εγχειρίδια της διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής ως ξένης και συγκεκριμένα ο τρόπος που δομούνται οι ασκήσεις και οι δραστηριότητες που στοχεύουν στην εν λόγω δεξιότητα, με στόχο τον εντοπισμό τόσο θετικών στοιχείων όσο και παραλείψεων. Τέλος, δίνονται ορισμένα γενικά συμπεράσματα βασισμένα στη θεωρία και στα όσα παρατηρήθηκαν από τα εγχειρίδια για την αποτελεσματική διδασκαλία της προφορικής δεξιότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
διδασκαλία, Νέα Ελληνική ως ξένη, προφορική δεξιότητα, επικοινωνιακές στρατηγικές, ασκήσεις παραγωγής προφορικού λόγου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
31
Αριθμός σελίδων:
66
ΔΡΟΥΓΚΑ ΜΑΡΘΑ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΤΗΤΑΣ_.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο