Μία μελέτη των αντιλήψεων γονέων και εκπαιδευτικών, σχετικά με την έννοια του παιχνιδιού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2839055 304 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-08
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΥΛΙΝΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΊΣΑΡΗ ΦΙΛΙΑ, Επίκουρη Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ, Διδάσκουσα Ψυχολογίας, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
ΡΟΥΣΣΟΣ ΠΕΤΡΟΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μία μελέτη των αντιλήψεων γονέων και εκπαιδευτικών, σχετικά με την έννοια του παιχνιδιού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μία μελέτη των αντιλήψεων γονέων και εκπαιδευτικών, σχετικά με την έννοια του παιχνιδιού
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τις αντιλήψεις των γονέων και παιδαγωγών δημοτικής και προσχολικής εκπαίδευσης σχετικά με την έννοια του παιχνιδιού και την σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ αυτών και των παιδιών μέσω της παιγνιώδους αλληλεπίδρασής τους. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 20 συμμετέχοντες (10 γονείς, 5 δασκάλες και 5 νηπιαγωγοί), κυρίως γυναίκες διαφόρων ηλικιών. Η ποιοτική έρευνα βασίστηκε σε ατομικές συνεντεύξεις στις οποίες εφαρμόστηκε η θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα που αναδείχθηκαν ήταν σχετικά με τα ερευνητικά ερωτήματα και αφορούσαν την νοηματοδότηση του «παιχνιδιού» από τους ενήλικες και τη διαφοροποίησή του από τα παιδιά (μέσα απ’την ενήλικη ματιά), τη σημασία του, τη θετική επίδραση στη σχέση ενηλίκων-παιδιών, την αλλαγή που έχει υποστεί το παιχνίδι στο χρόνο με την παρουσία της τεχνολογίας και της γρήγορης καθημερινότητας παιδιών και ενηλίκων. Στο τέλος αναφέρονται οι θετικές και αρνητικές αλλαγές συγκριτικά με το παρελθόν και το μέλλον, σημειώνοντας προτάσεις βελτίωσης, όπως ο αυθορμητισμός, λιγότερο φορτωμένο πρόγραμμα από τους ενήλικες, περισσότερη κατάρτιση εκπαιδευτικών, λιγότερη ενήλικη παρέμβαση, μειωμένη πίεση ύλης και χρόνου στο σχολείο, αλλά και περισσότερη εστίαση στα ξεχωριστά ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
παιχνίδι, οφέλη παιχνιδιού, αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών για το παιχνίδι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
157
Αριθμός σελίδων:
94
Διπλωματική Εργασία Παυλίνας Δημητροπούλου pdf.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο