Νοηματοδοτήσεις στην καρτεσιανή γεωμετρία με ψηφιακά εργαλεία έκφρασης και ρομπoτικής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2849751 274 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-31
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μυρσιάδη Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρόνης Κυνηγός, Καθηγητής, Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Νοηματοδοτήσεις στην καρτεσιανή γεωμετρία με ψηφιακά εργαλεία έκφρασης και ρομπoτικής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Νοηματοδοτήσεις στην καρτεσιανή γεωμετρία με ψηφιακά εργαλεία έκφρασης και ρομπoτικής
Περίληψη:
Η εμπειρική αυτή μελέτη καταπιάνεται με την διδακτική της Καρτεσιανής Γεωμετρίας. Στο Γυμνάσιο όπου οι μαθητές έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με την έννοια των καρτεσιανών συντεταγμένων, δεν δίνεται η κατάλληλη βαρύτητα στην διαδασκαλία της. Στην καρτεσιανή γεωμετρία τα σημεία περιγράφονται με έναν απόλυτο και συστηματικό τρόπο. Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκαν περιβάλλοντα και δραστηριότητες που εναλλάσουν τη χρήση τριών μέσων αναπαράστασης καρτεσιανών εννοιών από το φυσικό περιβάλλον, τα ψηφιακά εκφραστικά εργαλεία και τη ρομποτική. Στόχος είναι η δημιουργία δραστηριοτήτων όπου οι μαθητές να ενεργοποιούνται και να συμμετάσχουν και να νοηματοδοτούν μόνοι τους έννοιες της Καρτεσιανής Γεωμετρίας. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την εμπλοκή τριών μαθητών διαφορετικών ηλικιών σε μια δραστηριότητα τριών διαφορετικών μέσων μελετούμε την πορεία νοηματοδότησης που ακολούθησαν καθώς εμπλέκονται στην αλληλεπίδραση του εικονικού κόσμου, του υπολογιστή και του πραγματικού κόσμου. Η χρήση των εναλλακτικών αυτών μέσων στοχεύει στο να διαμορφώσει ένα μαθησιακό περιβάλλον έρευνας όπου οι μαθητές μπορούν να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία ποικίλων σχετικών γνωστικών εννοιών, να εφαρμόσουν τις ιδέες τους και να αναπτύξουν αφαιρετική ικανότητα μέσα από αυτή την διαδικασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
καρτεσιανές συντεταγμένες, ψηφιακά εργαλεία, ρομποτική, ενσώματη μάθηση, μικρόκοσμοι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
81
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Μυρσιάδη_Ειρήνη_Διπλωματική_Εργασία.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.