Η συμβολή των δεξιοτήτων προφορικού λόγου, της ανάγνωσης και των κινήτρων στην παραγωγή γραπτού λόγου παιδιών τυπικής ανάπτυξης και με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή

Διπλωματική Εργασία uoadl:2850420 318 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-27
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κωνσταντοπούλου Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ράλλη Ασημίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πολυχρόνη Φωτεινή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Ψυχολογίας, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Αντωνίου Φαίη, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής ατόμων με Ειδικές ανάγκες, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή των δεξιοτήτων προφορικού λόγου, της ανάγνωσης και των κινήτρων στην παραγωγή γραπτού λόγου παιδιών τυπικής ανάπτυξης και με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή των δεξιοτήτων προφορικού λόγου, της ανάγνωσης και των κινήτρων στην παραγωγή γραπτού λόγου παιδιών τυπικής ανάπτυξης και με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή
Περίληψη:
Ο γραπτός λόγος αποτελεί μια πολύπλοκη διεργασία, η οποία βρίσκεται στο προσκήνιο προς διερεύνηση τα τελευταία χρόνια. Ερευνητικά δεδομένα υποδεικνύουν την πολυπλοκότητα του τόσο για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, όσο και για παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή. Παράλληλα, η έρευνα έχει αναδείξει τη σχέση του προφορικού λόγου, της ανάγνωσης και των κινήτρων με την παραγωγή γραπτού λόγου. Ωστόσο, λίγες έρευνες έχουν λάβει χώρα με σκοπό τη διερεύνηση της σχέσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι: α) να αξιολογηθεί η επίδοση των δύο ομάδων στις δεξιότητες προφορικού λόγου, της ανάγνωσης και των κινήτρων, β) να αξιολογηθεί η επίδοση των δύο ομάδων (ΤΑ-ΑΓΔ) στην παραγωγή γραπτού λόγου, γ) να διερευνηθεί η σχέση του προφορικού λόγου, της ανάγνωσης και των κινήτρων στην παραγωγή γραπτού λόγου των δύο αμάδων, δ) να διερευνηθεί η προβλεπτική ισχύ του προφορικού λόγου, της ανάγνωσης και των κινήτρων στο γραπτό λόγο. Στην έρευνα έλαβαν μέρος συνολικά 60 παιδιά Γ΄ Δημοτικού, εκ των οποίων τα 30 τυπικής ανάπτυξης και τα 30 με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή. Τα παιδιά έλαβαν μέρος σε μια συστάδα εργαλείων, σταθμισμένων και μη. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αναλύθηκαν με τη χρήση στατιστικών μεθόδων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή σημείωσαν χαμηλότερες επιδόσεις στις δεξιότητες προφορικού λόγου, ανάγνωσης και παραγωγής γραπτού λόγου συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. Βρέθηκαν στατιστικώς σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ των εξεταζόμενων μεταβλητών και της παραγωγής γραπτού λόγου και στις δύο ομάδες. Επίσης, φάνηκε πως ο προφορικός λόγος, η ανάγνωση και επιμέρους παράγοντες κινητοποίησης μπορούν να προβλέψουν περισσότερο την παραγωγή γραπτού λόγου. Οι συσχετίσεις και οι επιδράσεις αυτές εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο και ένταση στις δύο ομάδες.Γραπτός λόγος, Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, προφορικός λόγος, ανάγνωση, κίνητρα
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Γραπτός λόγος, Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, προφορικός λόγος, ανάγνωση, κίνητρα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
218
Αριθμός σελίδων:
182
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΓΙΩΤΑ ΚΩΝ-ΛΟΥ (ΤΕΛΙΚΗ).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.