Διερεύνηση του τρόπου σκέψης των μαθητών σε προβλήματα ποσοστών μέσω ανάλυσης γραπτών κειμένων τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:2850580 77 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορία και Φιλοσοφία των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-02
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ραυτοπούλου Ευγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευγενία Κολέζα, καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πάτρας
Χριστίνα Μισαηλίδου, επίκουρος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Αγγελική Βουδούρη, καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση του τρόπου σκέψης των μαθητών σε προβλήματα ποσοστών μέσω ανάλυσης γραπτών κειμένων τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση του τρόπου σκέψης των μαθητών σε προβλήματα ποσοστών μέσω ανάλυσης γραπτών κειμένων τους
Περίληψη:
Τα ποσοστά είναι ένα κομβικό σημείο των μαθηματικών καθώς συνδέουν κλάσματα, αναλογίες, δεκαδικούς αριθμούς, στην εννοιολογική κατανόηση των οποίων οι μαθητές συναντούν δυσκολίες.
Η διπλωματική, αυτή, εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση του τρόπου σκέψης των μαθητών μέσω ανάλυσης των γραπτών κειμένων τους και συγκεκριμένα σε προβλήματα ποσοστών. Εξετάζουμε τον τρόπο που οι μαθητές εκφράζουν τη σκέψη τους, αιτιολογούν και επιχειρηματολογούν, σε σχέση με τη λύση στην οποία προβαίνουν. Εξετάζεται, επίσης, η εξέλιξη της μαθηματικής σκέψης των μαθητών στις τρεις τάξεις της έρευνας (ΣΤ΄ Δημοτικού, Α΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου) καθώς και η εξέλιξη της γλώσσας που χρησιμοποιούν. Οι απαντήσεις των μαθητών αξιολογήθηκαν με βάση ρουμπρίκα του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου του Ιλινόις των ΗΠΑ καθώς και την ταξινομία Solo.
Τα αποτελέσματα της μεικτής , αυτής, έρευνας υποδεικνύουν ότι η εξέλιξη του τρόπου σκέψης τους καθώς και η εξέλιξη της γλώσσας που χρησιμοποιούν δεν αντιστοιχεί με την ηλικιακή τους εξέλιξη. Όσον αφορά στην κατανόηση των ποσοστών παρατηρείται μεγάλο ποσοστό παρανοήσεων, στα περισσότερα προβλήματα, στο Δημοτικό και κυρίως στο Γυμνάσιο και μικρότερο στο Λύκειο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ποσοστά, γλώσσα, γραφή στα μαθηματικά, εννοιολογική κατανόηση, ταξινομία Solo, παρανοήσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
29
Αριθμός σελίδων:
112

RAFTOPOULOU_MASTER.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.