Η στήριξη μιας αρχικής κατανόησης της ισοδυναμίας των κλασμάτων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2864994 407 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-05
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Σακελλάρη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΠΟΥΦΗ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η στήριξη μιας αρχικής κατανόησης της ισοδυναμίας των κλασμάτων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η στήριξη μιας αρχικής κατανόησης της ισοδυναμίας των κλασμάτων
Περίληψη:
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία συνιστά μια προσπάθεια μελέτης και θεωρητικής καταγραφής του τρόπου στήριξης μιας αρχικής κατανόησης της ισοδυναμίας των κλασμάτων στους μαθητές του δημοτικού σχολείου προτού εισαχθούν στην τυπική σχολική ύλη. Σκοπός της λοιπόν είναι να απαντηθεί το ερώτημα «Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε (στηρίξουμε) την σκέψη του μαθητή για μια αρχική κατανόηση της ισοδυναμίας των κλασμάτων». Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι μια θεωρητική καταγραφή της συγκεκριμένης μαθηματικής ιδέας μέσα από την μελέτη ποικίλων ερευνών.
Από την ανάλυση των δεδομένων της θεωρητικής αυτής προσέγγισης διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν τα ισοδύναμα κλάσματα και οι εξηγήσεις των ερευνητών για τους λόγους των δυσκολιών τους διαφοροποιούνται. Εναλλακτικές προσεγγίσεις που προτείνονται μπορούν να αποτελέσουν μια κατάλληλη αρχή για την παρεμπόδιση των δυσκολιών αυτών, οι οποίες εντείνονται ιδιαίτερα μέσα στο σχολικό πλαίσιο, όπως επισημαίνεται στην εργασία.
Τα προαναφερθέντα αποτελέσματα προβληματίζουν και αναδεικνύουν την ανάγκη για κατάλληλη υποστήριξη της διδασκαλίας της ισοδυναμίας των κλασμάτων με διαφορετικές προσεγγίσεις από αυτές που ακολουθούνται στο σχολείο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
κλάσματα, ισοδυναμία, κατανόηση, λειτουργική, προσεγγίσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
18
Αριθμός σελίδων:
44

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ-ΜΑΡΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.