ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865257 294 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-07
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ανδρεοπούλου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φραγκούλης Ιωσήφ, Καθηγητής, ΑΣΠΑΙΤΕ
Βρεττός Ιωάννης, Καθηγητής ΠΤΔΕ ,ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Περίληψη:
Περίληψη
Οι σύγχρονες κοινωνίες, και κατ’ επέκταση και η Ελλάδα, χαρακτηρίζονται από ανομοιογένεια, όσον αφορά στους πληθυσμούς που κατοικούν σε αυτές. Οι νέες πολυπολιτισμικές συνθήκες στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα δημιουργούν την ανάγκη ενός πλήρως καταρτισμένου εκπαιδευτικού, ο οποίος θα αναλάβει να διδάξει τη νέα ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Η επιμόρφωση, λοιπόν, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο προκειμένου να οπλιστεί με νέες γνώσεις και δεξιότητες, δίχως να παραβλέπει τις εκάστοτε ανάγκες και προσδοκίες που παρουσιάζονται σε μια κοινωνία που αλλάζει διαρκώς.
Η παρούσα έρευνα διεξήχθη το 2018-2019 με σκοπό τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν την ελληνική γλώσσας ως δεύτερη/ξένη γλώσσα.. Η έρευνα ήταν ποσοτική και εργαλείο συλλογής των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο, που χορηγήθηκε σε δείγμα 70 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου περιελάμβανε τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, ενώ το δεύτερο εξέταζε τις ανάγκες επιμόρφωσης ανάλογα με τη φάση της διδασκαλίας (προετοιμασία-σχεδίαση διδασκαλίας, περιεχόμενο διδασκαλίας, υλοποίηση διδασκαλίας, εκπαιδευτικό υλικό διδασκαλίας και αποτελεσματικότητα διδασκαλίας).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι χρειάζονται να επιμορφωθούν πάρα πολύ στον προσδιορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών, των ιδιαίτερων ενδιαφέροντών και χαρακτηριστικών των μαθητών τους. Επίσης, κρίνουν πολύ αναγκαία την επιμόρφωσή τους στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε και την επιλογή κατάλληλων εκπαιδευτικών τεχνικών και στο ρόλο τους τους στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να επιμορφωθούν πάρα πολύ στις τεχνικές διαμόρφωσης κατάλληλου ομαδοσυνεργατικού κλίματος και πολύ στη διαμόρφωση ισότιμων σχέσεων συνεργασίας και επικοινωνίας με τους μαθητές τους. Όσον αφορά το εκπαιδευτικό υλικό διδασκαλίας, εκφράζουν έντονα την επιμόρφωσή τους και πάνω σε αυτό το αντικείμενο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
51
Αριθμός σελίδων:
119
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ_ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ_215201.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.