Μετανάστες μαθητές σε τμήματα ένταξης. Η εφαρμογή των σύγχρονων μορφών διδασκαλίας. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2865600 284 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Παπαδοπούλου Λαμπρινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλειος Πανταζής - Αναπληρωτής Καθηγητής - ΠΤΠΕ Βόλου - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ιωάννης Βρεττός - Ομότιμος Καθηγητής ΠΤΔΕ Αθηνών - ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπάμπαλης - Καθηγητής ΠΤΔΕ Αθηνών - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μετανάστες μαθητές σε τμήματα ένταξης. Η εφαρμογή των σύγχρονων μορφών διδασκαλίας. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μετανάστες μαθητές σε τμήματα ένταξης. Η εφαρμογή των σύγχρονων μορφών διδασκαλίας. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών.
Περίληψη:
Κύριος σκοπός της παρούσας εμπειρικής ερευνητικής προσέγγισης ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με την συμπερίληψη μεταναστών μαθητών που εμφανίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στις γενικές τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Στην παρούσα εργασία ακολουθήθηκε η ποσοτική έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου έρευνας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι υποστηρίζουν μετανάστες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία σε σχολεία της περιφέρειας Αττικής. Από τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας παρατηρούμε πως είναι εμφανής μια σημαντική αντίφαση: οι εκπαιδευτικοί θα ήθελαν να διδάξουν με τον τρόπο που θεωρούν σωστό, προσεγγίζοντας με αγάπη και σεβασμό τους μετανάστες μαθητές που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ωστόσο, η έλλειψη χρόνου, τα απαιτητικά αναλυτικά προγράμματα, και η ελλιπής επιμόρφωση στα θέματα σχετικά με την ειδική και διαπολιτισμική εκπαίδευση, αποτελούν σημαντικά εμπόδια προς την κατεύθυνση του σχεδιασμού κατάλληλων παρεμβάσεων, τόσο για τη γνωστική όσο και για την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, και κατ’ επέκταση, προς την κατεύθυνση της επιτυχούς συνεκπαίδευσης των μεταναστών μαθητών που εμφανίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις γενικές τάξεις των σχολείων της χώρας μας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ειδική αγωγή, μετανάστες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συνεκπαίδευση, συμπερίληψη, διαπολιτισμικότητα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
101
Αριθμός σελίδων:
109
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία 2019 - Λαμπρινή Παπαδοπούλου.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.