Απόψεις και εμπειρίες των φιλολόγων ειδικής αγωγής αναφορικά με την ενταξιακή εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2867026 370 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-27
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Σκουμπουρδή Αντιγόνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τσάφος Βασίλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις και εμπειρίες των φιλολόγων ειδικής αγωγής αναφορικά με την ενταξιακή εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις και εμπειρίες των φιλολόγων ειδικής αγωγής αναφορικά με την ενταξιακή εκπαίδευση
Περίληψη:
Επιτελική σύνοψη

Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Απόψεις και εμπειρίες των φιλολόγων ειδικής αγωγής αναφορικά με την ενταξιακή εκπαίδευση» έχει ως βασικό στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων των φιλολόγων Ειδικής Αγωγής για την ένταξη και των διδακτικών πρακτικών τους.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τα έτη 2017-2019 με δείγμα έξι φιλολόγους που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή. Η συλλογή του υλικού της έρευνας έγινε με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης. Το δείγμα κλήθηκε να συμμετέχει δίνοντας συνέντευξη σε στούντιο ηχοληψίας για να διευκολυνθεί η καταγραφή του ηχητικού υλικού σε κείμενο με την εφαρμογή του προγράμματος “Speech to Text” της Google. Με την ποιοτική μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου συμπεριλαμβάνονται ομαδοποιημένα συμπεράσματα που απαντούν στα ερευνητικά ερωτήματα και προκύπτουν κυρίως από τις εσωτερικές αντιφάσεις κάθε συνέντευξης.
Στα συμπεράσματα της έρευνας αναδεικνύεται η θετική στάση των φιλολόγων ειδικής αγωγής για την ένταξη, αλλά οι διδακτικές πρακτικές τους τείνουν να απέχουν από το σκοπό της. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εκπαιδευτικοί τείνουν να επηρεάζονται ασυνείδητα από τις αντιλήψεις του παραδοσιακού εκπαιδευτικού συστήματος ή πιέζονται από τη θετικιστική πολιτική του σχολείου να τις εφαρμόσουν χωρίς να τις ενστερνίζονται.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αναλυτικό πρόγραμμα, ένταξη, μετανεωτερικός εκπαιδευτικός, διαφοροποιημένη διδασκαλία, αντιλήψεις, , περιθωριοποίηση, πολιτική του σχολείου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
128
Αριθμός σελίδων:
158
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διορθωμένη κατόπιν παρουσίασης 26-3-2019.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.