H ψηφιακή αφήγηση ως μέσο διερεύνησης της πατρικής λειτουργίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2867663 275 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-13
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κώτση Ευθαλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Μεϊμάρης, Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Γκούσκος Δημήτρης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Βαρνάβα- Σκούρα Τζέλα,Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
H ψηφιακή αφήγηση ως μέσο διερεύνησης της πατρικής λειτουργίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ψηφιακή αφήγηση ως μέσο διερεύνησης της πατρικής λειτουργίας
Περίληψη:
Υπό την παραδοχή πως οι προσωπικές αφηγήσεις αποτελούν φυσικούς και διεισδυτικούς τρόπους μετάδοσης νοημάτων, στην παρούσα μελέτη αξιοποιείται το εργαλείο της ψηφιακής αφήγησης για να αναδειχθεί η υποκειμενική εμπειρία της πατρότητας. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα στα οποία στοχεύει να απαντήσει, είναι τα εξής: Πώς εκφράζεται από το άτομο η λειτουργία του πατέρα στις ψηφιακές αφηγήσεις; Με ποιους τρόπους η διαδικασία δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων ενισχύει τον αναστοχασμό των υποκειμένων για την πατρική λειτουργία;
Δεδομένου του προαναφερθέντος στόχου της ερευνητικής εργασίας ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να κατασκευάσουν μια ιστορία με βάση το ακόλουθο κεντρικό θέμα « Πατρότητα- Φτιάξε μια ιστορία που να περιγράφει την εμπειρία σου ως πατέρα».
Το δείγμα στη συγκεκριμένη ερευνητική εργασία, αποτελείται από οκτώ (8) άνδρες. Η δημιουργία των ψηφιακών αφηγήσεων έγινε δια ζώσης και πρόκειται για αφηγήσεις που δημιουργήθηκαν μέσα από: Α. Τη διεξαγωγή του Κύκλου της Ιστορίας (Story Circle), τεσσάρων ομαδικών συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του Τ.Ε.Α.Π.Η. του Ε.Κ.Π.Α. και συμμετείχαν τέσσερις συμμετέχοντες. Β. Τη διεξαγωγή προσωπικών συναντήσεων της ερευνήτριας με τους συμμετέχοντες εκτός του Κύκλου της Ιστορίας.
Τα αποτελέσματα από την ποιοτική έρευνα που ακολούθησε προέκυψαν από την αξιοποίηση των ψηφιακών αφηγήσεων, το ημερολόγιο του ερευνητή, την ομάδα εστίασης (μόνο εντός του Κύκλου της Ιστορίας) και του ερωτηματολογίου που διαμοιράστηκε σε όλους τους συμμετέχοντες. Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης ως μέσου αυτο-αφήγησης αναδεικνύει οφέλη που σχετίζονται με τη συζήτηση βιωμένων εμπειριών, την αποδυνάμωση των αρνητικών επιπτώσεων τους στις ζωές των ανθρώπων και την εκ νέου αφήγηση της προσωπικής τους ιστορίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακή αφήγηση, πατρότητα, λειτουργίες του πατέρα, Κύκλος της Ιστορίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
143
Αριθμός σελίδων:
137
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία Κώτση Λίλα (Ευθαλία).pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.