Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού μεθοδολογίας λύσης προβλημάτων με αντικείμενο την αέρια κατάσταση της ύλης για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη χρήση του λογισμικού Mathematica

Διπλωματική Εργασία uoadl:2872945 301 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας της Χημείας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-14
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μπαλκατζοπούλου Πασχαλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γιαννακουδάκης Ανδρέας, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας ΑΠΘ
Σιγάλας Μιχαήλ, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας ΑΠΘ
Ακρίβος Περικλής, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού μεθοδολογίας λύσης προβλημάτων με αντικείμενο την αέρια κατάσταση της ύλης για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη χρήση του λογισμικού Mathematica
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού μεθοδολογίας λύσης προβλημάτων με αντικείμενο την αέρια κατάσταση της ύλης για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη χρήση του λογισμικού Mathematica
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία δημιουργήθηκε ένα διδακτικό βοήθημα για την αέρια κατάσταση της ύλης για τα μαθήματα της Φυσικοχημείας και της Γενικής Χημείας των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Χημείας. Το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε αφορά τα ιδανικά αέρια, τα πραγματικά αέρια, την κινητική θεωρία των αερίων και τα φαινόμενα μεταφοράς και απευθύνεται τόσο στους φοιτητές των αντίστοιχων Τμημάτων όσο και στους διδάσκοντες του μαθήματος. Το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από φοιτητές και άλλων Πανεπιστημιακών Τμημάτων στα οποία διδάσκονται τα αντίστοιχα κεφάλαια της αέριας κατάστασης της ύλης. Πιο συγκεκριμένα δημιουργήθηκε ένα διδακτικό βοήθημα, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από ερωτήσεις κατανόησης, ασκήσεις και προβλήματα, τα οποία είναι όλα πλήρως απαντημένα. Η παρούσα εργασία αναδεικνύει επίσης κάποιες από τις δυνατότητες του λογισμικού Mathematica στη λύση των ασκήσεων. Κάθε απαιτούμενη μαθηματική επεξεργασία (αριθμητικές πράξεις, λύση
εξισώσεων, γραφικές παραστάσεις κ.ά.) πραγματοποιήθηκε με το Wolfram
Mathematica 11. Ακόμη, το Mathematica χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία απλών διαδραστικών εκπαιδευτικών λογισμικών για την καλύτερη κατανόηση της αέριας κατάστασης της ύλης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ιδανικά αέρια, πραγματικά αέρια, κινητική θεωρία αερίων, φαινόμενα μεταφοράς, Mathematica
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
31
Αριθμός σελίδων:
400