Πρόταση διδασκαλίας «σώματος λέξεων» σε δίγλωσσους και μονόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στη Δ΄ τάξη Δημοτικού προς ανάπτυξη του εκφραστικού και προσληπτικού τους λεξιλογίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2873110 372 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-09
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μπίχτα Κασσάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαγουλά Ευγενία, Αναπλ. Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Κατσούδα Γεωργία, Γλωσσολόγος, Ερευνήτρια A΄ βαθμίδας στο Κέντρον Ερεύνης των Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων (ΚΕΝΔΙ-ΙΛΝΕ) της Ακαδημίας Αθηνών.
Γαλαντόμος Ιωάννης, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρόταση διδασκαλίας «σώματος λέξεων» σε δίγλωσσους και μονόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στη Δ΄ τάξη Δημοτικού προς ανάπτυξη του εκφραστικού και προσληπτικού τους λεξιλογίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρόταση διδασκαλίας «σώματος λέξεων» σε δίγλωσσους και μονόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στη Δ΄ τάξη Δημοτικού προς ανάπτυξη του εκφραστικού και προσληπτικού τους λεξιλογίου
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη των λεξιλογικών προβλημάτων των μαθητών και η πρόταση εφαρμογής μιας διδακτικής παρέμβασης για τη βελτίωση τους. Η αναγκαιότητα εύρεσης τρόπων βελτίωσης του εκφραστικού και προσληπτικού λεξιλογίου, οδήγησε στη δημιουργία ενός σώματος λέξεων που θα διδαχθούν δίγλωσσοι μαθητές διαπολιτισμικών σχολείων και μονόγλωσσοι τυπικών που φοιτούν στη Δ΄ τάξη.
Αρχικά παρουσιάζονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις που αφορούν την ανάπτυξη του λεξιλογίου, τα χαρακτηριστικά της διγλωσσίας και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στη συνέχεια καταγράφονται οι μέθοδοι διδασκαλίας που εφαρμόζονται σε διαπολιτισμικά και τυπικά σχολεία και υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα εύρεσης διδακτικών μεθόδων που ευνοούν την εκμάθηση της γλώσσας από δίγλωσσους και μη μαθητές. Επιπρόσθετα, μέσα από την ανασκόπηση σχετικής βιβλιογραφίας, εντοπίζεται το μέγεθος του λεξιλογικού προβλήματος στους δίγλωσσους μαθητές. Ακολουθεί η παρουσίαση του τρόπου σχεδίασης της διδακτικής παρέμβασης που προτείνεται και της εφαρμογής της για τη διεξαγωγή της έρευνας. Τέλος επισημαίνονται τα προβλήματα που έπρεπε να επιλυθούν κατά τον σχεδιασμό και την οργάνωσης της παρέμβασης, τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αλλά και οι εκπαιδευτικές προεκτάσεις της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Πολυπολιτισμική εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Γλώσσα
Λέξεις-κλειδιά:
Προσληπτικό λεξιλόγιο, εκφραστικό λεξιλόγιο, διγλωσσία, διαπολιτισμικά σχολεία, διδακτική παρέμβαση, σώμα λέξεων
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
115
Αριθμός σελίδων:
192
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
33 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.