Παρεμβατικό πρόγραμμα διαχείρισης στρες σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2874630 277 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Η Επιστήμη του Στρές και η Προαγωγή της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-19
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κουράκου Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χριστίνα Δαρβίρη, Επισκ. Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Γεώργιος Χρούσος, Ομότιμος Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Φλώρα Μπακοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παρεμβατικό πρόγραμμα διαχείρισης στρες σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παρεμβατικό πρόγραμμα διαχείρισης στρες σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη:
Η εφηβεία αποτελεί μία ιδιόμορφη περίοδο λόγω των ορμονικών και εξωτερικών μεταβολών που δέχεται το άτομο, φέροντας την δύναμη να επηρεάσουν τη συμπεριφορά, τις διαπροσωπικές του σχέσεις και γενικότερα την ιδιοσυγκρασία του. Δύναται να αποτελέσει προοικονομιά για την ενήλικο ζωή όσον αφορά πιθανές ψυχικές ασθένειες (κατάθλιψη, ανορεξία) ή σωματικά προβλήματα (παχυσαρκία, καρδιαγγειακά). Η μεταβατική αυτή περίοδος προκαλεί έντονο στρες όχι μόνο λόγω των σωματικών αναμορφώσεων και των έντονων συναισθηματικών εναλλαγών, αλλά και εξαιτίας των συστημάτων (οικογένεια, σχολείο) που περιβάλλουν τον έφηβο. Τα τελευταία χρόνια έχει στραφεί η προσοχή των επιστημόνων στους εφήβους και διεξάγονται παρεμβατικά προγράμματα στα σχολεία χρησιμοποιώντας τεχνικές χαλάρωσης, όπως mindfulness. Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιείται μία καινοτόμος τεχνική, η Πυθαγόρειος Αυτογνωσία, για να μελετηθεί η επίδραση της στους εφήβους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Ακαδημαϊκή επίδοση, Ακαδημαϊκό στρες, Μη εποικοδομητικό στρες, Ψυχολογική ευδαιμονία, Αυτοεκτίμηση, Κέντρο ελέγχου υγείας, Άγχος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
83
Αριθμός σελίδων:
48
Διπλωματική final.pdf (681 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο