Αυτοαποτελεσματικότητα Μαθητών Σχολικής Ηλικίας με Υψηλές Ικανότητες σε σύγκριση με Μαθητές Τυπικής Ανάπτυξης: Αντιλήψεις Γονέων των Μαθητών Υψηλών Ικανοτήτων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2876076 310 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-06-21
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Βαγγελιά Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γκαρή Αικατερίνη, Μέλος ΔΕΠ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τάνταρος Σπυρίδων, Μέλος ΔΕΠ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παγοροπούλου Άννα, Μέλος ΔΕΠ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αυτοαποτελεσματικότητα Μαθητών Σχολικής Ηλικίας με Υψηλές Ικανότητες σε σύγκριση με Μαθητές Τυπικής Ανάπτυξης: Αντιλήψεις Γονέων των Μαθητών Υψηλών Ικανοτήτων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αυτοαποτελεσματικότητα Μαθητών Σχολικής Ηλικίας με Υψηλές Ικανότητες σε σύγκριση με Μαθητές Τυπικής Ανάπτυξης: Αντιλήψεις Γονέων των Μαθητών Υψηλών Ικανοτήτων
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των χαρακτηριστικών αυτοαποτελεσματικότητας των παιδιών με υψηλές ικανότητες αλλά και των παιδιών τυπικής ανάπτυξης καθώς και η διερεύνηση των αντιλήψεων των γονέων των παιδιών με υψηλές ικανότητες για τα χαρακτηριστικά των παιδιών τους. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 384 μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού δημοσίων σχολείων της Αθήνας και της επαρχίας και 20 γονείς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν μια Κλίμακα Αυτοαποτελεσματικότητας που χορηγήθηκε στους μαθητές και ένα ερωτηματολόγιο για τα γενικά και ειδικά χαρακτηριστικά των παιδιών με υψηλές ικανότητες που συμπληρώθηκε από τους γονείς και βασίζεται στις Scales for Rating the Behavioural Characteristics of Superior Students (SRBCSS). Σύμφωνα με τα ευρήματα, εντοπίστηκαν στατιστικώς σημαντικές διαφορές μεταξύ των μαθητών υψηλών ικανοτήτων και των μαθητών τυπικής ανάπτυξης όσον αφορά στα χαρακτηριστικά αυτοαποτελεσματικότητάς τους. Επίσης, οι γονείς απέδωσαν στους μαθητές υψηλών ικανοτήτων αρκετά ίδια χαρακτηριστικά που απέδωσαν και οι ίδιοι στον εαυτό τους, όπως επινοητικότητα, καλές διαπροσωπικές σχέσεις, εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους, οργανωτικές τάσεις κ.α. Τα αποτελέσματα συζητούνται με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών των παιδιών αυτών, αποσκοπώντας στην ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυσή τους και στη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
υψηλές ικανότητες, χαρισματικοί μαθητές, αυτοποτελεσματικότητα, αντιλήψεις μαθητών υψηλών ικανοτήτων, αντιλήψεις γονέων για υψηλές ικανότητες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
99
Αριθμός σελίδων:
113
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΒΑΓΓΕΛΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ FINAL.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.