Πως αντιλαμβάνονται τον ρόλο του επιστήμονα παιδιά προσχολικής ηλικίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2877831 344 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Γκουντοπούλου Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαυρικάκη Ε., Αν. Καθηγήτρια , ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μυλωνάκου-Κεκέ Η., Καθηγήτρια,ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Σκορδούλης Κ. Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πως αντιλαμβάνονται τον ρόλο του επιστήμονα παιδιά προσχολικής ηλικίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πως αντιλαμβάνονται τον ρόλο του επιστήμονα παιδιά προσχολικής ηλικίας
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τις αντιλήψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας σχετικά με τον ρόλο του επιστήμονα. Συγκεκριμένα, ως εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Draw-a-scientist Test (βλ. παράρτημα), και ζητήθηκε από παιδιά προ – νήπιου και νηπιαγωγείου να σχεδιάσουν έναν επιστήμονα κατά τη διάρκεια της εργασίας του. Η μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποιοτική ανάλυση δεδομένων και η σημειωτική. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά συνέδεσαν τον επιστήμονα α) με την τεχνολογία, β) με το περιβάλλον, γ) με τη χημεία και τη βιολογία, δ)με τη δική τους καθημερινή ζωή και ε)με μυθοπλαστικά στοιχεία. Ακόμη, παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά της συγκεκριμένης ηλικίας, λόγο του εγωκεντρισμού, που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης ηλικίας, ταυτίστηκαν σημαντικά με τα σχέδια που επέλεξαν να ζωγραφίσουν. Ο επιστήμονας, για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, οφείλει να έχει εξειδικευμένη γνώση για την ερμηνεία και την εξέλιξη του κόσμου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Προσχολική ηλικία, αντιλήψεις, ρόλος επιστήμονα, σημειωτική, Draw - a- scientist test, παιδικό σχέδιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
39
Αριθμός σελίδων:
62
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Πως αντιλαμβάνονται τον ρόλο του επιστήμονα παιδιά προσχολικής ηλικίας Γκουντοπουλου.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.