Προάγοντας της αυτονομία ενός παιδιού με ΔΑΦ μέσω προγραμμάτων αυτο-απασχόλησης κατ΄οίκον

Διπλωματική Εργασία uoadl:2877905 376 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-06
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ρουμπέλα Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εποπτεύουσα
Αγγελική Γενά, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Μέλη
Πέτρος Γαλάνης, PhD, ΕΔΙΠ Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Εριφύλλη Τσιρέμπολου, PhD, Ψυχολόγος, Διδάσκουσα στο ΠΜΣ Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Προάγοντας της αυτονομία ενός παιδιού με ΔΑΦ μέσω προγραμμάτων αυτο-απασχόλησης κατ΄οίκον
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Προάγοντας της αυτονομία ενός παιδιού με ΔΑΦ μέσω προγραμμάτων αυτο-απασχόλησης κατ΄οίκον
Περίληψη:
Τα άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) δυσκολεύονται ιδιαίτερα να αναπτύξουν δεξιότητες αυτοδιαχείρισης, με αποτέλεσμα να παραμένουν εξαρτημένα από τους ενήλικες. Τα Προγράμματα Αυτο-απασχόλησης με Εικόνες (Activity Schedules) αποτελούν μια ερευνητικά τεκμηριωμένη διδακτική τεχνική που συμβάλλει στην αυτονόμηση του ατόμου. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να βοηθήσει την αυτονόμηση ενός αγοριού ηλικίας 6 ετών με ΔΑΦ σε δεξιότητες αυτόνομης διαβίωσης και ψυχαγωγίας (ένδυση, σίτιση, παιχνίδι), μέσω της χρήσης προγραμμάτων αυτο-απασχόλησης, περιορίζοντας ταυτόχρονα την εμπλοκή του γονέα. Το πρόγραμμα παρέμβασης διεξήχθη στο πλαίσιο του σπιτιού με τον πατέρα σε ρόλο θεραπευτή. Η αποτελεσματικότητα της παρέμβασης αξιολογήθηκε μέσω ενός πειραματικού σχεδιασμού με πολλαπλές γραμμές βάσεις, ανά κατηγορία αντιδράσεων (multiple baseline experimental design across responses). Ο συμμετέχοντας, μετά την εισαγωγή της παρέμβασης, ακολουθούσε ανεξάρτητα, σε υψηλό ποσοστό, τα βήματα του προγράμματος αυτο-απασχόλησης, ενώ παράλληλα βελτιώθηκε η εποικοδομητική του συμμετοχή στις δραστηριότητες αυτόνομης διαβίωσης και ψυχαγωγίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΑΦ, αυτονομία, προγράμματα αυτο-απασχόλησης, εκπαίδευση γονέων
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
136
Αριθμός σελίδων:
127
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

diplomatiki_roumpela.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.