Η διαπολιτισμικότητα στη διδασκαλία της ιστορίας στην α’θμια εκπαίδευση: πηγές, μαρτυρίες, βίωμα και ενσυναίσθηση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2878854 29 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορία και Διδακτική της Ιστορίας
Βιβλιοθήκη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-15
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Παπάζογλου Ραφαηλοζωή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χ. Μπαμπούνης, Καθηγητής, Ανθρωπιστικών Σπουδών, Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Θ. Μπαμπάλης, Καθηγητής, Ανθρωπιστικών Σπουδών, Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Ρ. Κακάμπουρα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Ανθρωπιστικών Σπουδών, Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διαπολιτισμικότητα στη διδασκαλία της ιστορίας στην α’θμια εκπαίδευση: πηγές, μαρτυρίες, βίωμα και ενσυναίσθηση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διαπολιτισμικότητα στη διδασκαλία της ιστορίας στην α’θμια εκπαίδευση: πηγές, μαρτυρίες, βίωμα και ενσυναίσθηση
Περίληψη:
Με την παρούσα διπλωματική εργασία αναδεικνύεται η σχέση της έννοιας της διαπολιτισμικότητας και την διδακτική της ιστορίας στην σχολική αίθουσα. Η δυναμική της ιστορίας αποβλέπει μέσω της κριτικής ιστορικής σκέψης στην κατανόηση της διαρκούς εξέλιξης της κοινωνίας μέσω της κατανόησης των ιδιαίτερων και πολυπολιτισμικών χαρακτηριστικών του παρόντος. Με την χρήση των αρχών και των στόχων της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στα πλαίσια της ιστορικής κατανόησης, ανοίγει ο δρόμος για μια ολοκληρωμένη σύσταση δημοκρατικής σκέψης των νέων, μέσω του ιστορικού μαθήματος. Ως επιμέρους κεφάλαια της εργασίας αναλύονται η «Η διαπολιτισμική διάσταση στη σχολική ιστορίας», η «Ιστορικές πηγές και η διαπολιτισμικότητα», «Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης στη διαπολιτισμική ενσυναίσθηση» και τέλος παρουσιάζονται πέντε (5) διδακτικές προτάσεις που στοχεύουν στην ανάδειξη της διαπολιτισμικότητας στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος της ιστορίας Τέλος, γίνεται προσπάθεια, ώστε να πάψει η διαφορετικότητα να θεωρείται ως μειονεξία αλλά ως ένα αναπόσπαστο «τμήμα» μιας πραγματικότητας, στην οποία όλοι έχουν τα ίδια δικαιώματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Ιστορία, Διδακτική, Στόχοι, Αρχές, Παιδαγωγική διάσταση, Διαπολιτισμικότητα, Εκπαιδευτικοί
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
151
Αριθμός σελίδων:
124

PAPAZOGLOU RAFAILOZOI.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.