Η ανάπτυξη πολλαπλασιαστικής σκέψης δύο μαθητών Β΄δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2880987 230 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-09-21
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Γκαβογιάννη Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ανδρονίκη Μπούφη, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ανάπτυξη πολλαπλασιαστικής σκέψης δύο μαθητών Β΄δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ανάπτυξη πολλαπλασιαστικής σκέψης δύο μαθητών Β΄δημοτικού
Περίληψη:
Η μετάβαση από την προσθετική στην πολλαπλασιαστική σκέψη θεωρείται συχνά απλή υπόθεση, στηριγμένη καθώς δείχνουν και τα βιβλία της Β’ δημοτικού σε μία ακολουθία συγκεκριμένων τυποποιημένων βημάτων που δίνεται από κάποια αυθεντία. Ωστόσο, στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά δύσκολο εγχείρημα τόσο από την πλευρά του εκπαιδευτικού όσο και από την πλευρά του μαθητή. Η παρούσα εργασία αφορά σε μία απόπειρα στήριξης δύο μαθητών της Β΄ δημοτικού στην ανάπτυξη πολλαπλασιαστικής σκέψης. Οι δύο μαθητές είχαν ήδη διδαχθεί τον πολλαπλασιασμό από τη δασκάλα τους. Μετά από μία αρχική αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών διαπιστώθηκε η δυσκολία κατανόησης του αριθμού ως σύνθετη μονάδα. Θεωρώντας ότι η πολλαπλασιαστική σκέψη προϋποθέτει την ικανότητα συντονισμένης διαχείρισης σύνθετων μονάδων, η διδακτική παρέμβαση που αποτελεί αντικείμενο αυτής της εργασίας εστίασε στην προώθηση αυτής ακριβώς της ικανότητας. Μέσα από τον απολογισμό των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν με τους μαθητές, η εργασία φέρνει στο προσκήνιο τις δυνατότητες αλλά κυρίως τους περιορισμούς κατά την αξιοποίηση μιας σειράς δραστηριοτήτων που θα μπορούσαν να είχαν ενθαρρύνει τη μάθηση των δύο μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
προσθετική και πολλαπλασιαστική σκέψη, σύνθετες μονάδες, συντονισμός, επίπεδα μάθησης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
21
Αριθμός σελίδων:
50
ΑΘΗΝΑ ΓΚΑΒΟΓΙΑΝΝΗ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-PDF.pdf (947 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο