Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ρουσσάκης Ιωάννης ,Επίκουρος Καθηγητής ,Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Περίληψη:
Η παγκοσμιοποίηση, μια έννοια, της οποίας η προσέγγιση δημιουργεί ποικίλες αντιδράσεις και συναισθήματα, έχει εισβάλλει, εδώ και μερικές δεκαετίες, για τα καλά στην ζωή μας, επηρεάζοντας, τολμούμε να πούμε, χωρίς υπερβολή, όλες τους τομείς της. Η επίδρασή της στον χώρο της εκπαίδευσης, είναι για μερικούς καταλυτική, ειδικά όσο τα χρόνια περνούν και οι κοινωνίες αποκτούν διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα μέχρι πρότινος αυτονόητα, ενώ για άλλους σχεδόν μηδαμινή.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διαπιστωθεί αυτή η σχέση εκπαίδευσης και παγκοσμιοποίησης αλλά και να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ εκπαίδευσης και πρακτικών διακυβέρνησης.
Ακόμα, παρατηρώντας ότι τα τελευταία χρόνια οι διεθνείς οργανισμοί αποκτούν ολοένα και περισσότερο λόγο στην εκπαιδευτική πολιτική, ερευνούμε στην εργασία μας, με ποιους τρόπους κάνουν εμφανή την ύπαρξή τους σε αυτόν τον χώρο και με ποιες πρακτικές.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στα «δίκτυα» της διακυβερνητικής εκπαίδευσης, στον «λόγο» που δημιουργείται γύρω από αυτά, αλλά και στην κριτική που έχει εκφραστεί γύρω όλους αυτούς τους λόγους και απόψεις, αναφορικά και με θέματα εθνικής «πρωτοβουλίας».
Μέσα από τα ευρήματα της παρούσας εργασίας, η οποία πρόκειται για έρευνα βιβλιογραφικής ανασκόπησης σε σύγχρονο υλικό, διαφαίνεται όχι μόνο η σχέση της σύγχρονης εκπαίδευσης με όλες τις έννοιες που αναφέρθηκαν, αλλά και η δυναμική παρουσία τους σε αυτήν. Η κριτική του ασκείται σε αυτούς του λόγους και τα συμπεράσματα μας, θέτουν προβληματισμούς και το έδαφος για περαιτέρω έρευνες, σε επίπεδο συγκρότησης πολυμελών ερευνητικών ομάδων, καθώς τα υπό εξέταση φαινόμενα δεν μπορούν να περιοριστούν στην έκταση διπλωματικής εργασίας, αλλά απαιτούν εξαντλητική ανασκόπηση βιβλιογραφίας που, λόγω του σύγχρονου χαρακτήρα των θεμάτων, ανανεώνεται καθημερινά.
Λέξεις-κλειδιά:
Παγκοσμιοποίηση, Διακυβέρνηση, Εκπαίδευση, Διεθνείς Οργανισμοί, Δίκτυα, Πρακτικές