Παράγοντες που επηρεάζουν τα εμπορικά σήματα των ελληνικών αγροτικών επιχειρήσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885318 263 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Οικονομικά, Διοικητικά και Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσαλαμαγκάκης Ηλίας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κυριάκος Δρίβας, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης,ο Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παράγοντες που επηρεάζουν τα εμπορικά σήματα των ελληνικών αγροτικών επιχειρήσεων
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παράγοντες που επηρεάζουν τα εμπορικά σήματα των ελληνικών αγροτικών επιχειρήσεων
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία , έχοντας ένα δείγμα 1314 ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα των αγροτικών προϊόντων, συλλέγοντας δεδομένα από τη βάση δεδομένων εμπορικών σημάτων TMview και από την Παγκόσμια Τράπεζα ,εξετάζουμε παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάζουν την κατάθεση των εμπορικών σημάτων αυτών των επιχειρήσεων σε χώρες του εξωτερικού , την χρονική περίοδο 1995-2016 . Συγκεκριμένα , οι παράγοντες που εξετάζουμε είναι το Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ της κάθε χώρας , ο πληθυσμός της κάθε χώρας , η απόσταση της κάθε χώρας από την Ελλάδα καθώς και οι εξαγωγές της Ελλάδας προς τις χώρες που οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν καταχωρημένα εμπορικά σήματα . Δανειζόμενοι επιχειρήματα από τη βιβλιογραφία σχετικά με οικονομική κρίση στην Ελλάδα αλλά και για την πλειοψηφία των αλλοδαπών εμπορικών σημάτων σε χώρες μικρού εισοδήματος , εξετάσαμε τους πιο πάνω παράγοντες σε 4 διαφορετικά πλαίσια. Αρχικά εξετάζουμε το σύνολο των δεδομένων , στη συνέχεια χωρίζουμε την χρονική περίοδο 1995-2016 σε 1995-2007 και 2008-2016, έπειτα χωρίζουμε τις χώρες σε μικρού, μεσαίου και μεγάλου εισοδήματος και τέλος τροποποιούμε τα δεδομένα και αναλύουμε με την μέθοδο Fixed Effects Αρνητικής Διωνυμικής Παλινδρόμησης . Έχοντας 1521 καταχωρημένα εμπορικά σήματα ελληνικών επιχειρήσεων σε ξένες χώρες , παρέχουμε στοιχεία που υποστηρίζουν πως ο πληθυσμός της χώρας παίζει θετικό και σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση ελληνικών εμπορικών σημάτων. Επιπλέον συνδέοντας τα αποτελέσματα με την βιβλιογραφία , υποστηρίζουμε πως ο αγροτικός τομέας , δεν είναι ένας τομέας που χρησιμοποιούνται τόσο τα εμπορικά σήματα όσο άλλοι τομείς καινοτομίας .
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Εμπορικά σήματα, Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ, Πληθυσμός, Εξαγωγές, Απόσταση, Αγροτικός Τομέας .
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
24
Αριθμός σελίδων:
34
Διπλωματική Εργασία - Ηλίας Τσαλαμαγκάκης1sfa.pdf (883 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο