Αναζητώντας τη Σελήνη: Μια διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία της περιφοράς της Σελήνης γύρω από τη Γη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885830 369 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-28
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσέλιου Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κρυσταλλία Χαλκιά, Ομότιμη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αναζητώντας τη Σελήνη: Μια διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία της περιφοράς της Σελήνης γύρω από τη Γη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αναζητώντας τη Σελήνη: Μια διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία της περιφοράς της Σελήνης γύρω από τη Γη
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αφορά στην εφαρμογή μιας διδακτικής παρέμβασης, σε συνθήκες πραγματικής σχολικής τάξης, η οποία έχει ως στόχο την οικοδόμηση της επιστημονικής γνώσης για την περιφορά της Σελήνης γύρω από τη Γη με περίοδο ένα συνοδικό μήνα. Η διδακτική παρέμβαση διαιρέθηκε σε δύο μέρη. Το πρώτο αφορούσε την παρατήρηση της Σελήνης στον ουράνιο θόλο για ένα μήνα, με στόχο τον εντοπισμό της Σελήνης συγκεκριμένη ώρα της ημέρας και συγκεκριμένη ώρα της νύχτας (την οργάνωση και εφαρμογή του πρώτου μέρους της έρευνας, ανέλαβε εξ ολοκλήρου η Μίχα Έλλη στα πλαίσια της διπλωματικής της εργασίας). Το δεύτερο κομμάτι της διδακτικής παρέμβασης αφορούσε την εφαρμογή μιας διδασκαλίας η οποία θα αξιοποιούσε τις προηγούμενες παρατηρήσεις των μαθητών/τριών για την οργάνωση εποικοδομητικών δραστηριοτήτων προσέγγισης της επιστημονικής γνώσης για την περιφορά της Σελήνης γύρω από τη Γη. Ως κατάλληλο μέσο οικοδόμησης της γνώσης επιλέχθηκε η φαινόμενη κίνηση της Σελήνης στον ουρανό. Οι δραστηριότητες που οργανώθηκαν αφορούσαν στην αναδόμηση της βασικής εναλλακτικής ιδέας των μαθητών/τριών ότι η Σελήνη εμφανίζεται στον ουρανό κάθε μέρα την ίδια ώρα (24ωρη περιοδικότητα της φαινόμενης κίνησης της Σελήνης) η οποία υποβάλλεται από την αντίληψη των μαθητών/τριών ότι η Σελήνη είναι πάντα ορατή τη νύχτα. Τα αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης έδειξαν ότι οι περισσότεροι μαθητές/τριες κατάφεραν να αντιμετωπίσουν τις εναλλακτικές τους ιδέες και να ερμηνεύσουν με βάση το επιστημονικό πρότυπο την περιφορά της Σελήνης γύρω από τη Γη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
η φαινόμενη κίνηση της Σελήνης, κοινωνικός εποικοδομισμός
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
37
Αριθμός σελίδων:
132
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

diplomatiki ergasia .pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.