Η έννοια της γραμματικής στην Jazz και η εφαρμογή της στη μουσική φόρμα "Rhythm Changes"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2886741 387 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκτέλεση / Ερμηνεία της Jazz Μουσικής και Νέες Τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-12-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Θεοδωρακόπουλος Αλέξανδρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναστασία Γεωργάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Χριστίνα Αναγνωστοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αρετή Ανδρεοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η έννοια της γραμματικής στην Jazz και η εφαρμογή της στη μουσική φόρμα "Rhythm Changes"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η έννοια της γραμματικής στην Jazz και η εφαρμογή της στη μουσική φόρμα "Rhythm Changes"
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, επιχειρείται η παρουσίαση της «γραμματικής» στο μουσικό ιδίωμα της Jazz και πιο συγκεκριμένα στη μουσική φόρμα “Rhythm Changes”, αναφορικά με την παραγωγή συγχορδιακών ακολουθιών. Αρχικά γίνεται παρουσίαση της γραμματικής από γλωσσολογική σκοπιά και εν συνεχεία αναλύεται η εφαρμογή της στην ανωτέρω μουσική φόρμα, τόσο σε θεωρητικό όσο και τεχνολογικό επίπεδο. Βασικός στόχος είναι η μελέτη και σχεδιασμός μιας εφαρμογής, η οποία θα παράγει chord progressions, βάσει μιας γραμματικής που θα θέτει τους σχετικούς κανόνες για τις πιθανές αντικαταστάσεις των υφιστάμενων συγχορδιών, διατηρώντας όμως την αρμονική δομή και λογική της φόρμας.
Η ανάλυση της εν λόγω γραμματικής ξεκινά με τη χρονική οριοθέτηση της μουσικής φόρμας, ενώ στη συνέχεια διατυπώνονται οι κανόνες βάσει των οποίων δημιουργείται ένα δενδροδιάγραμμα συγχορδιακών επιλογών, το οποίο επιτρέπει πιθανές αντικαταστάσεις συγχορδιών που θεωρούνται γενικά αποδεκτές από τη θεωρία της Jazz. Παρατίθενται ενδεικτικά ηχητικά δείγματα εναλλακτικών chord progressions που παράγονται βάσει των ανωτέρω, με παράλληλο δομικό και αισθητικό σχολιασμό του αποτελέσματος. Τέλος, περιγράφεται μια πιθανή δυνατότητα τροφοδότησης της γραμματικής σε τεχνολογικές εφαρμογές, με σχεδιασμό ενός plugin για χρήση σε play along applications που χρησιμοποιούνται κατά τα διάφορα στάδια εκμάθησης της jazz αυτοσχεδιαστικής πρακτικής.
Αφετηρία και έμπνευση για την παρούσα εργασία, αποτέλεσε η ιδιαίτερα σημαντική μελέτη του Mark Steedman «A Generative Grammar for Jazz Chord Sequences» (M.Steedman, 1984), η οποία σχετίζεται με την παραγωγή chord progressions στην απλή μουσική φόρμα Blues.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
rhythm changes,τζαζ γραμματική,τζαζ συντακτικό,τζαζ ακολουθία,τζαζ αρμονία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
33
Αριθμός σελίδων:
45
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο