Το αλφάβητο της πίστης: το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών στο Λύκειο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2894106 226 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-12
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Γεωργακοπούλου Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εύη Ζαμπέτα, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το αλφάβητο της πίστης: το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών στο Λύκειο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το αλφάβητο της πίστης: το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών στο Λύκειο
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια μελέτης και ανάλυσης της τρέχουσας αλλαγής της εκπαιδευτικής πολιτικής (2016-2018) σε σχέση με τη θέση της θρησκείας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το βασικό ερευνητικό ερώτημα αφορά στο αν το Μάθημα των Θρησκευτικών ενόψει αυτής της αλλαγής παραλλάσσεται ως προς τον ομολογιακό του χαρακτήρα. Το ερευνητικό υλικό της εργασίας αποτελεί το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Λύκειο στο οποίο μεταξύ άλλων παρατίθενται και οι βασικοί σκοποί του μαθήματος. Έτσι, το ενδιαφέρον θα επικεντρωθεί στον εντοπισμό αρχικά και εν συνεχεία στη μελέτη των χαρακτηριστικών αυτής της αλλαγής που καθιστούν το μάθημα προϊόν μονοφωνίας και ομολογιακότητας ή πλουραλισμού και εκκοσμίκευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά:
θρησκεία, θρησκευτικά, σχολική γνώση, ομολογιακότητα, δογματισμός, κατηχητισμός, επιστημονικότητα, αναλυτικό πρόγραμμα, ελληνικότητα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
35
Αριθμός σελίδων:
77
kostiageorgakopoulou21062019.pdf (699 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο