Τόποι και Επαγγέλματα, ηπερίπτωση των σφουγγαράδων των Δωδεκανήσων. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Πολιτιστικού Προγράμματος για το Δημοτικό Σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2895920 212 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λαογραφία και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-24
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κακάμπουρα Ρέα, Αν. Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Τσώλη Κωνσταντίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τόποι και Επαγγέλματα, ηπερίπτωση των σφουγγαράδων των Δωδεκανήσων. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Πολιτιστικού Προγράμματος για το Δημοτικό Σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τόποι και Επαγγέλματα, ηπερίπτωση των σφουγγαράδων των Δωδεκανήσων. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Πολιτιστικού Προγράμματος για το Δημοτικό Σχολείο
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος για την Δ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου με αντικείμενο τα σφουγγάρια και τους σφουγγαράδες, την οικονομική και κοινωνική ζωή των ανθρώπων σε κάθε επαγγελματικό τομέα με έμφαση στην σπογγαλιεία, επίσης στην ιστορία του σφουγγαριού και στην πορεία της σπογγαλιείας μες στον χρόνο. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στη Δ΄ Δημοτικού του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019. Αναλυτικότερα εξετάσθηκαν τα λαϊκά επαγγέλματα, η οικογενειακή παράδοση στηριγμένη και στην τοπική οικονομία, το επάγγελμα του σφουγγαρά τα εργαλεία, τα μηχανήματα, οι κίνδυνοι, τα τελετουργικά που τη συνοδεύουν, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Η προσπάθεια αυτή έγινε στηριγμένη στις αρχές της βιωματικής-επικοινωνιακής διδασκαλίας και στην εφαρμογή σχεδίων εργασίας (μέθοδος project). Η αξιολόγηση του προγράμματος έδειξε ότι οι μαθητές/τριες ανταποκρίθηκαν θετικά στις δράσεις του και κατάφεραν να επιτύχουν στον μέγιστο βαθμό τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
λαογραφία, εκπαίδευση, υλικός πολιτισμός, δημοτικό σχολείο, ευέλικτη ζώνη, εκπαιδευτικό πολιτιστικό πρόγραμμα, σφουγγαράδες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
39
Αριθμός σελίδων:
109
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑ_ΔΙ΄ΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο