Η διδασκαλία της μουσικής σε πολυπολιτισμικό σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896375 290 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσική Εκπαίδευση σε Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-03
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Λαμπρινή Ευθυμίου
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναγνωστοπούλου Χριστίνα ,Αναπληρώτρια καθηγήτρια ,Μουσικών Σπουδών Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Χρυσοστόμου Σμαράγδα,Καθηγήτρια,Μουσικών Σπουδών Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Τριανταφυλλάκη Αγγελική,Μέλος,,Μουσικών Σπουδών Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδασκαλία της μουσικής σε πολυπολιτισμικό σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία της μουσικής σε πολυπολιτισμικό σχολείο
Περίληψη:
Στην έρευνα αυτή μελετάμε το κατά πόσον η γνωριμία των παιδιών μέσω της μουσικής με τον πολιτισμό, τις συνήθειες, την κουλτούρα των άλλων λαών μπορεί να λειτουργήσει καθοριστικά στη συνείδηση ενός παιδιού ώστε να απομακρύνει φόβους, λάθος αντιλήψεις που του έχουν καλλιεργηθεί για άτομα διαφορετικής φυλής, διαφορετικού χρώματος και διαφορετικής θρησκείας.
Η αρμονική συνύπαρξη, ο σεβασμός απέναντι σε παιδιά διαφορετικής καταγωγής είναι στις μέρες μας ένα από τα κύρια ζητήματα που πολλές φορές ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε ιδιαίτερα μέσα σε σχολικές τάξεις.
Το ζήτημα της παιδείας και πως θα την λάβει ένα παιδί από την πιο μικρή ηλικία είναι καθοριστικό για το πώς θα αντιλαμβάνεται το ίδιο το ζήτημα της διαφορετικότητας σε όλες του τις εκφάνσεις, όταν και καθώς μεγαλώνει.
Για την παρατήρηση της μουσικής συμπεριφοράς των παιδιών βασιστήκαμε στην «Κλίμακα για την αξιολόγηση της μουσικής συμπεριφοράς των παιδιών σχολικής ηλικίας» των McDonald&Simons (1989: 182-183), η οποία προσαρμόστηκε στους ιδιαίτερους εκπαιδευτικούς μας στόχους.
Έτσι ο κατάλογος που διαμορφώθηκε περιλάμβανε συμπεριφορές που σχετίζονται με:
τη στάση των παιδιών απέναντι στη μουσική
τις ικανότητές τους στο τραγούδι
τις ικανότητές τους στην κίνηση με τη μουσική
τις ικανότητές τους στο παίξιμο οργάνων
τη μουσική αντίληψή τους
τις δημιουργικές τους ικανότητες, όπως αυτές εκδηλώνονταν κατά τις μουσικές δραστηριότητες
τις ικανότητές τους για συμβολισμό μουσικών εννοιών
Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι η γνωριμία των παιδιών μέσω της μουσικής με τον πολιτισμό, τις συνήθειες, την κουλτούρα των άλλων λαών μπορεί να λειτουργήσει καθοριστικά στη συνείδηση ενός παιδιού ώστε να απομακρύνει φόβους, λάθος αντιλήψεις που του έχουν καλλιεργηθεί.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
διδασκαλία μουσικής, πολυπολιτισμικό σχολείο, διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
68
Αριθμός σελίδων:
144
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Πέργαμοςword1pdf1.pdf
951 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.