Διερεύνηση της σχέσης της χαρισματικότητας με τη μαθησιακή επίδοση – Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για χαρισματικούς μαθητές

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896957 228 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-09
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Φάμελου Μαριάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ-ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ-ΔΕΛΛΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΛΕΥΡΙΑΔΟΥ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση της σχέσης της χαρισματικότητας με τη μαθησιακή επίδοση – Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για χαρισματικούς μαθητές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση της σχέσης της χαρισματικότητας με τη μαθησιακή επίδοση – Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για χαρισματικούς μαθητές
Περίληψη:
Η χαρισματικότητα έχει εξεταστεί από διάφορους επιστήμονες ως προς τα αίτιά της και τις επιδράσεις που συνεπάγεται για τους μαθητές. Αν και η χαρισματικότητα έχει βιολογική/ γενετική καταβολή, οι περιβαλλοντικές επιδράσεις είναι αναγκαίες για την ανάπτυξή της. Οι χαρισματικοί μαθητές βιώνουν θετικές επιδράσεις λόγω της χαρισματικότητας, όπως η αυξημένη προσωπική και εκπαιδευτική πρόοδος και οι μειωμένες τιμές άγχους. Ωστόσο, βιώνουν και ορισμένες αρνητικές επιδράσεις, όπως η μοναχικότητα και οι πτωχές διαπροσωπικές σχέσεις. Προκειμένου οι χαρισματικοί μαθητές να ευεργετούνται από τη χαρισματικότητά τους και να αποφεύγουν τις αρνητικές επιδράσεις, είναι επιτακτική η κατάλληλη εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών. Η εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών μπορεί να πραγματοποιείται τόσο σε κοινές τάξεις μαζί με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους, όσο και σε ειδικές τάξεις, αποκλειστικά για χαρισματικούς μαθητές. Η εκπαίδευση προς τους χαρισματικούς μαθητές μπορεί να πραγματοποιείται είτε με βάση ένα εμπλουτισμένο διδακτικό πρόγραμμα είτε βάσει ενός επιταχυμένου εκπαιδευτικού προγράμματος. Επιπλέον, ένα κεντρικό αντικείμενο μελέτης είναι το εάν οι μαθητές αυτοί οφείλουν να εισάγονται νωρίτερα στην εκπαίδευση και να προχωρούν ταχύτερα στις επόμενες τάξεις ή όχι. Κατά συνέπεια, υπάρχουν αρκετά αναπάντητα ερωτήματα ως προς την εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών, ώστε να διαπιστωθεί ο καταλληλότερος τρόπος ανάπτυξης της χαρισματικότητάς τους και επιτάχυνσης της εκπαιδευτικής τους προόδου. Στο πλαίσιο αυτό, είναι αναγκαία η εντατικοποίηση της έρευνας στο ζήτημα της εκπαίδευσης των χαρισματικών μαθητών και η χάραξη των αναγκαίων εκπαιδευτικών πολιτικών για τη βέλτιστη δυνατή εκπαίδευση τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση, σχολείο, χαρισματικότητα, υποεπίδοση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
123
Αριθμός σελίδων:
81
ΟΡΘΗ - - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΦΑΜΕΛΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ-2019.pdf (975 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο