Πειθαρχία, τάξη και αταξία στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της δυτικής Αττικής

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2897400 278 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-14
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Αλ Σαμπάγκ Ζωή
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Δημοσθένης Δασκαλάκης, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών (Επιβλέπων)
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών
Ιωάννης Βρεττός, Ομότιμος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών
Ανδρέας Λύτρας, Καθηγητής του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου
Γεώργιος Τσομπάνογλου, Καθηγητής του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πειθαρχία, τάξη και αταξία στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της δυτικής Αττικής
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πειθαρχία, τάξη και αταξία στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της δυτικής Αττικής
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη επεξεργάζεται θεωρητικά και εμπειρικά δεδομένα που αφορούν στα ζητήματα πειθαρχίας, τάξης και αταξίας στην πρώτη βαθμίδα του ελληνικού δημόσιου σχολείου. Στο ερευνητικό μέρος υιοθετεί την ποιοτική προσέγγιση της ερμηνευτικής ανάλυσης ημιδομημένων συνεντεύξεων δεκαπέντε μαθητών και μαθητριών έκτης δημοτικού, σχολείων της Δυτικής Αττικής και δεκαπέντε εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επίσης, δημοτικών σχολείων της Δυτικής Αττικής. Σκοπός είναι η διερεύνηση τόσο των απόψεων και των στάσεων που διαμορφώνουν εκπαιδευτικοί και μαθητές απέναντι στο κυρίαρχο σχολικό πειθαρχικό σύστημα όσο και του τρόπου που το εκπαιδευτικό σύστημα προσπαθεί να αναπαράγει τον κοινωνικό του ρόλο μέσα στο σύγχρονο κοινωνικοοικονομικό πεδίο όπως διαμορφώνεται στον κοινωνικό ιστό βάσει των οικονομικών αναγκών της αγοράς. Τέλος, η ανάδειξη του ρόλου των δρώντων παιδαγωγικών υποκειμένων μέσω των στρατηγικών αντίστασής τους στην κυρίαρχη σχολική κουλτούρα, των συγκρούσεων και των διαπραγματεύσεών τους, κρίνεται ότι δύναται να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα ανατροφοδότησης και αναδιαμόρφωσης των στόχων και των επίσημων πρακτικών του εκπαιδευτικού συστήματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαιδευτική κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Αταξία, Σχολική πειθαρχία, Παρεκκλίνουσα συμπεριφορά, Σχολικές κυρώσεις, Κοινωνικοποίηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
316
Αριθμός σελίδων:
580
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Al Sampagk Zoi PhD.pdf.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.