Η εικόνα του διαφορετικού άλλου και η διαπολιτισμικότητα στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898750 330 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-09
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Πούλου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος, λέκτορας, Παιδαγωγικό τμήμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παρθένης Χρήστος, Επίκουρος καθηγητής, Παιδαγωγικό τμήμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ευανθία-Έλλη Μηλίγκου, Μόνιμη Επίκουρη καθηγήτρια, Παιδαγωγικό τμήμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η εικόνα του διαφορετικού άλλου και η διαπολιτισμικότητα στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εικόνα του διαφορετικού άλλου και η διαπολιτισμικότητα στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού
Περίληψη:
Η εργασία αυτή είχε ως στόχο την εξέταση των σχολικών εγχειριδίων της Γλώσσας της Στ΄ τάξης του Δημοτικού ως προς την απεικόνιση του διαφορετικού ‘άλλου’ (εθνικά και πολιτισμικά) και του ζητήματος της διαπολιτισμικότητας. Αντικείμενο της έρευνας αποτέλεσαν τα 5 σχολικά εγχειρίδια που συναποτελούν το διδακτικό υλικό του γλωσσικού μαθήματος, όπως αυτά κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2006-2007. Εξετάστηκαν ως προς το περιεχόμενο των κειμένων που περιλαμβάνουν με τη μέθοδο της Ανάλυσης Περιεχομένου. Συγκεντρώθηκαν πλήθος αναφορών με βάση κατηγορίες σχετικές με τις εκφάνσεις της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που φανέρωσαν πως η διαπολιτισμικότητα διαπερνά σε μεγάλο βαθμό τα σχολικά εγχειρίδια, με συχνές αναφορές σε άλλους λαούς και πολιτισμούς και οι μαθητές/τριες συχνά καλούνται να επεξεργαστούν το υλικό αυτό νοηματικά. Ωστόσο, βασική έλλειψη των σχολικών εγχειριδίων κρίθηκε πως είναι η απουσία ερεθισμάτων κριτικής σκέψης απέναντι στις ανισότητες, πράγμα που εναπόκειται στη πρωτοβουλία, την εμπειρία, τις γνώσεις και τη διάθεση του/της εκάστοτε εκπαιδευτικού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
σχολικά εγχειρίδια, διαπολιτισμική εκπαίδευση, αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλυση περιεχομένου, διαφορετικός άλλος
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17
Αριθμός σελίδων:
65
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΑΛΛΟΥ.pdf
500 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.