Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-06
Συγγραφέας:
Χάχαλη Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια, Μαθηματικό, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι ανάγκες των μαθητών για επάρκεια, αυτονομία και σύνδεση μέσα στο πλαίσιο εργασιών του ομίλου δημιουργικής απασχόλησης Euromath.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι ανάγκες των μαθητών για επάρκεια, αυτονομία και σύνδεση μέσα στο πλαίσιο εργασιών του ομίλου δημιουργικής απασχόλησης Euromath.
Περίληψη:
Σύμφωνα με τη θεωρία του αυτοπροσδιορισμού (SDT) η κάλυψη των βασικών ψυχολογικών αναγκών της επάρκειας, της αυτονομίας και της σύνδεσης είναι πολύ σημαντική για την ενίσχυση των κινήτρων για μάθηση Στην έρευνα αυτή περιγράφουμε τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκε μια ομάδα μαθητών Λυκείου στο πλαίσιο ενός ομίλου δημιουργικής απασχόλησης για το πανευρωπαϊκό μαθητικό συνέδριο Euromath Κεντρικός στόχος του ομίλου αυτού ήταν η δημιουργία και η δραματοποίηση ενός πρωτότυπου θεατρικού έργου μικρής διάρκειας, το οποίο να παρουσιάζει και να εξηγεί ένα μαθηματικό ζήτημα Συγκεκριμένα περιεγράφηκε ο τρόπος εργασίας του ομίλου, η διαδικασία παραγωγής του κειμένου και η τελική του παρουσίαση. Μέσα από τις συνεντεύξεις των μαθητών μελετήθηκε με ποιο τρόπο το περιβάλλον το οποίο δημιουργήθηκε συνδέεται με τις ανάγκες των μαθητών για επάρκεια, αυτονομία και σύνδεση Η ποιοτική ανάλυση έδειξε ότι οι ανάγκες αυτές καλύφθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό ενώ παρατηρήθηκαν ταυτόχρονα νέες συνδέσεις που δημιούργησαν οι μαθητές με τα Μαθηματικά Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τις υπάρχουσες έρευνες ενώ ταυτόχρονα φανερώνουν ζεύξεις μεταξύ των αναγκών για επάρκεια, σύνδεση και αυτονομία, των κινήτρων και της οπτικής των μαθητών για τα μαθηματικά.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Κίνητρο, εσωτερίκευση, SDT, κοινωνικό πλαίσιο, ρόλος εκπαιδευτικού, μαθηματική εκπαίδευση, θέατρο στην Εκπαίδευση, Συνέδριο Euromath , επάρκεια, αυτονομία, σύνδεση
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
102
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
ΧΑΧΑΛΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ.pdf
895 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.