Η χρήση των μουσικών σωλήνων Boomwhackers στο μάθημα της μουσικής στο ελληνικό σχολείο: μία ποιοτική έρευνα με εκπαιδευτικούς μουσικής στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2914953 337 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσική Εκπαίδευση σε Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-05-25
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μίντζα Μαρίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Xρυσοστόμου Σμαράγδα, Καθηγήτρια
Αναγνωστοπούλου Χριστίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Σεργίου Παύλος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση των μουσικών σωλήνων Boomwhackers στο μάθημα της μουσικής στο ελληνικό σχολείο: μία ποιοτική έρευνα με εκπαιδευτικούς μουσικής στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση των μουσικών σωλήνων Boomwhackers στο μάθημα της μουσικής στο ελληνικό σχολείο: μία ποιοτική έρευνα με εκπαιδευτικούς μουσικής στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση"
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία διερευνά αρχικά τους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί μουσικής της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης εντάσσουν ένα νέο εκπαιδευτικό εργαλείο, τους μουσικούς σωλήνες boomwhackers, στη μουσική διδασκαλία και τις πρακτικές που αναπτύσσουν κατά τη χρήση τους. Σε επόμενο στάδιο, διερευνώνται οι λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί μουσικής επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τους μουσικούς σωλήνες στο μάθημα της μουσικής.
Η έρευνα διεξήχθη με βάση την ποιοτική μέθοδο έρευνας. Συγκεκριμένα τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις πέντε εκπαιδευτικών μουσικής της Α/θμιας και της Β/θμιας που εργάζονται αντίστοιχα σε πέντε διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα έδειξαν τα εξής: οι μουσικοί σωλήνες χρησιμοποιούνται στις τάξεις Α’- Δ’ δημοτικού για την εκμάθηση του ρυθμού και την εκτέλεση παιδικών τραγουδιών, στις Ε’-Στ’ δημοτικού για την αρμονική συνοδεία δημοφιλών τραγουδιών, ενώ στο Γυμνάσιο συνδέονται και με άλλες πτυχές του Προγράμματος Σπουδών. Ειδικότερα, στο Μουσικό Γυμνάσιο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία μουσικού συνόλου. Οι εκπαιδευτικοί μουσικής αναπτύσσουν συγκεκριμένες πρακτικές που αφορούν τον τρόπο παραγωγής του ήχου, τη σημειογραφία, τη διδακτική προσέγγιση και το ρεπερτόριο. Ως προς τους λόγους ένταξης των μουσικών σωλήνων στη μουσική διδασκαλία, οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν τόσο εκπαιδευτικά οφέλη όσο και μουσικά οφέλη που αφορούν την ίδια τη μουσική διδασκαλία αλλά και τους μαθητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
μουσικοί σωλήνες boomwhackers, μουσική εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εκπαιδευτικοί μουσικής.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
130
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.